på plats...lite före o efter!

....i startgroparna hemma i vetlanda. härligt regnigt eller?



och efter.....blå himmel och torra vägar...gött



just här, vid denna skylt, känner jag en sån go känsla. jag vet att vi nästan är framme, och semester-känslorna och harmoni infinner sig direkt när jag ser skylten.

Vi är på plats.

 ...vi har käkat lite hemgjorda hamburgare...sambon sitter i soffan och kollar på We were soldiers, själv webbar jag lite, ungarna käkar godis och spelar x-box och själv sitter jag och växlar mellan dator och bok, tog med ett gäng böcker, får väl se hur mycket jag hinner läsa.

När krigs-film är slut ska det in en skräckis i dvdn...det är bara så. här i Båstad ska man alltid titta på en gammal skräckis till klockan är sisådär två tre på natten...det är mycket mer kul att se på film i stugan än hemma.

Här känns så hemmavant med. Här har vi varit i ganska många år, sambon hela sitt liv...sommartid.
 
Vi hittar till det mesta. Alla sakerna är välbekanta och doften i stugan känns hemtam. Det är som att komma hem, fast man är borta.

Hunden vet precis vart bästa platsen i soffan är, barnen plockar snabbt fram leksakerna ur lådan i köket, där det alltid är leksaker och jag börjar alltid stugbesöket med en go kopp kaffe ur "båstad-muggarna" som kaffe alltid smakar som bäst i...
nu ska jag surfa vidare, data-beroende? jag? näää............

Kommentarer
Postat av: Ankan

Ha en underbar semester & njut av kaffet i Båstadsmuggarna så får vi ta en Vetlandakaffe sen =)..blogga på du,,,abstinsnsen sitter ju där hur vi än gör L Kramen

2009-07-20 @ 09:32:50
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Har ni stuga i Båstad? Lyckostar!

2009-07-20 @ 16:18:06
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

det är svärföräldrarnas och en släkting till dom som äger den. Men vi brukar få plats nästan allihopa för det mesta. nu är vi nästan själva, sambons bror kom idag, och onsdag kommer svärisarna...

sen brukar vi åka ner på helger vanligt vis, men nu har vi inte åkt på länge pga det förbaskade altanbygget:-)

ja det är vackert här!

och snälla osloskånska, låtsas att jag kommenterat dej på din sida, för det är omöjligt att göra. min dator bara vägrar fattar inte varför!!

kramen

2009-07-20 @ 19:12:57
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag vet, det går bra! Kram tebax!

2009-07-20 @ 23:07:56
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0