mina vänner...

...Thorne, Ridge, Brooke;Donna,Taylor,Eric,Stephanie, Felicia,Katie, Nick, Bridget, Rick, Hope, Rj, Nick, Jack, Steffy, Marcus,Pam, Jackie....och rip kära Sally Spectra och snälla kom tebax Amber allt är förlåtet....

med andra ord GLAMOUR...eller Bold and the Beautiful som det heter i orginal, och som jag trodde länge betydde "den flintskalliga och den vackra" men Bold är ju ett annat ord för banbrytande/rättfram/burdus om jag inte minns helt fel....

nåväl.

vad är det med denna serie som faschinerar mig så?

Jo, dom är mina vänner. Jag känner till varenda en av dom (nåväl åtminstone rollkaraktärerna, själva skådespelarna har ju bytts ut med jämna mellanrum) och dom är fullständigt kravlösa!

.... i en ångestfylld värld, är dessa ansikten välbekanta, trygga, o-kravfulla, och mysiga ihop med en kopp kaffe och en god chokladbit...

plåster på såren när man känner sig sårad eller ledsen eller ångestfylld.

Jag kan gå till tandläkaren och plågas och må skit, sen komma hem, lägga mig i soffan framför Glamour och allt är som vanligt. välbekant och tryggt.

Kanske är det fånigt.

Men för mig som följt serien sen nittifem eller så, så är det inte "bara" en serie. Det är något som är konstant. icke-förändrigt. (fast visst grymtade jag när dom bytte ut det gamla introt med tyg rullen som rullades ut i lila o svartvitt, mot lite "nyare" fräschare look....)

alla behöver en snuttefilt. Och för mig är det Glamour. Min snuttefilt i vardagen!

min lilla varma filt som lindas om mig i åtminstone 22 minuter varje dag måndag till fredag.

Förstå att jag skrev hotbrev till tevefyra när dom hade planer på att lägga ner serien i sverige... Många hade visst gjort det samma, och dom började sända den i tevefyraPlus istället. Tackom och Lovom. Vad skulle jag gjort annars??

nu är det söndag. jag får använda något annat ( Vanligtvis ett barn) som snuttefilt. Gosa lite. Men imorgon är det igång igen och jag få återse mina kära menlösa vänner.

Det är kärlek det!!

störd? jag? vad meenar ni??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0