många tusenlappar fattigare:-)

idag hände det grejer vill jag lova....idag fick stora plåskan komma fram för nu var det dags att införskaffa nya trädgårdsmöbler...tror ni mig inte, utan tror att vi har haft nåt dugligt innan...så kolla in bilden nedan...detta är vad vi suttit på medans vi byggt altan..vackert? ! fult? JA...




och efter femtio-elva olika affärer och fram och tillbaka över halva stan..(.lill-fis fick psykbryt på oss och tvingade oss att ta en sväng på leksakslagret med så VI fick gå i en affär som HAN gillade.-)

....så enades vi tillslut ändå om det vi inte tänkt ha från början...jag ville ha mer amerikanskt stuk med rottingmöbler...men alla var mörkvalnöts-rotting o det ville vi inte ha.
 Nu tog vi " vanligt" möblemang men jag  tyckte nog det blev rätt fint ändån!
Dynorna gillade jag definitivt! ska bara kompletteras med lite fina beige eller vita filtar att ha på ryggen med...




och sen var det kaffe-dags, och SEN skulle vi flaxa runt efter en grill....vi ville nämligen ha en gasolgrill...
vi kollade i varenda affär, men nä och nä och nä och SEN hittade vi en landmann-grill för runt tre-tusingar...uh så billigt tyckte jag...( eller)
....och då hade jag ingen aning om när vi kom ut ur affären med stor-grillen, att gasolen som man ska ha till köstade en två tusen till...
jaja. tusenlappar har rullat, men å andra sidan börjar det ta form på uteplatsen!

kvällen kom exet (ja han ränner här som faen) med bullar (nä han hade inte bakat dom själv) och drack kaffe. och sen körde sambon och jag en premiärtur med grillen, och uh så gott allt blev.
vi grillade såna där...såna där...cevapichi eller vad det heter... mums!

nu är klockan halv tolv piiip. och lill-fis är fortfarande vaken så jag ska lägga mig med honom!

på återseende!


Kommentarer
Postat av: Eva

Oj, oj, oj.... vad fint det blev!

Så skulle jag också vilja ha det! Men, då får jag nog flytta till större lägenhet/hus först....

Njut nu i de nya fina möblerna!

Kram,

Eva

2009-07-14 @ 11:02:34
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: pernilla

super duper snyggt blev det där tar vi en grillning när vi kommer hem igen. hoppas ni har det bra vi har det kanon kramis

2009-07-14 @ 11:57:36
Postat av: Birgitta

Superfint, ha det bäst nu.

Kram Birgitta

2009-07-14 @ 19:21:12
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Ankan

Bidde ju kanonensfint jue=)

2009-07-14 @ 20:00:51
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0