kolla in vyyn

...en av bilderna jag tog på den där "klätten" Tosseberg. nästan så det gjorde ont att stå där och blicka ut över nejderna..




well, tillbaks till verkligheten. Idag har varit ännu en varm och kletig dag, och killarna och jag tog sovmorgon...

När vi vaknat till liv, gjorde vi frukost, och sen tog vi cyklarna och cyklade till "dinosaurie-ön" en bit härifrån, med bara ett stopp på en statoilmack för lite fika-proviant!

Dinosaurie-ön är ett populärt ställe, vi har cyklat dit iflera år. en enkel rastplats på en ö med en bro, ön kanske är femtio meter i diameter eller nåt. hur liten som helst, men DÄR härskar dinosaurierna. och dom är så stora och listiga att dom hoppar i vattnet och gömmer sig för människor när dom får för sig att besöka ön...

värmen fick oss rejält svettiga, och vi fick göra flera stopp på väg hem, så vi hann svalka oss lite grann.

kvällen tillbringades hos hästen, och stoet som alldeles nyss fick ett gosigt vackert tinker-föl!  han är tre dagar gammal, och har inte vett att förstå att inte vi är några ston. världens socialaste häst-bebis, ska bara gosa hela tiden, myys!

min super-sambo, har TROTS att jag inte sa till alls om det, spelat in alla glamouravsnitt som jag missat, så nu ska jag sätta mig och glo på dom, gullig sambo va?

klockan är nu halv tolv och för mig har kvällen bara börjat...
det är ju nu det är svalt och skönt i teverummet!
kramen på er alla!

Kommentarer
Postat av: marie

Natti, natti på dej!

Vilka härliga spökturer ni haft...spännande.

må så gott i värmen, kram

2009-07-03 @ 00:45:33
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: marie

förresten, underbar bild!

2009-07-03 @ 00:46:01
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ankan

Fin bild,,,var ligger "Dinosarieön?"

Har Theo dagtid nästa vecka & de kanske vore nåt & hitte på för oss..

2009-07-03 @ 15:02:01
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

dinosaurie ön är ju ön uti föredadammen:-) duvet mellan vetlanda ekenässjön! fullt med vatten dinosaurier där:-)

2009-07-03 @ 15:56:18
URL: http:// gladmymlan. blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0