hörrni-ni-ni

....jag hoppas jag inte tappar några besökare nu, men jag är i klippet att byta bloggsida. tycker blogspot har lite mer funktioner och är lite mer lätthanterligt än denna, så jag startar upp en ny blogg.....ni kan tjyvkika på den redan nu....

idag har jag haft fiinbesök av en viss fröken Anka med son! Vi drack kaffe på altanen ( självklart, alltid altanen, jag lär blogga från den även i vinter haha....

....och hon hade godheten att visa mig lite hur blogspot funkar, hur man lägger in länk i ord som ovan (ja det verkar funka kära anka!!!)

så snart ska nya bloggen vara igång!

Idag var jag uppe med tuppen för jag skulle ta in en massa hästar åt hovslagaren i stallet, för ägarinnan var bortrest.
Det var......jättekul.

Tyvärr kan jag inte skriva att hovslagaren var för jävla läcker, för då blir min stackars sambo svartsjuk, och han läser ju den här bloggen för det mesta, så ....bäst att hålla tyst om det eller hur?

fast om INTE sambon hade läst denna blogg, så skulle jag skriva att den hovslagaren med lite smör på...mums!

men för att inte göra chillen ledsen, så skriver jag inte nåt sånt! man har väl lite vett i skallen... Hovslagaren var en vanlig karl som kom och skodde hästar. och vi satt INTE och dreglade, kompisen och jag. Det gjorde vi INTE. skulle väl aldrig falla mej in. Nä vi bara satt där o väntade snällt tills han var klar.

han lurade mig ganska rejält med den där hovisen....började snacka om att det luktade konstigt från min hästs hov och sen började skaka på huvudet och säga att vad ska jag göra åt det häär? hela hoven är full med mask! hovmask!

jag ( som inte ALLS är så naiv nejdå) rusar fram till min stackars maskangripna pålle och är på g att ringa vetrinären, när jag ser hovslagaren o hans kompis stå och slå sig på knäna av skratt....fnys! det finns ju inget som heter "hovmask" ens det vet jag väl...men det hade jag råkat glömma idag bara...

så var det med det:-)

ikväll har vi grillat ( jo´rå det måste man när man nu HAR en gasolgrill) och sen klippte jag gräs. Nu ligger jag i soffan och försöker få till nya bloggen....

men nu ser jag att klockan är halv elva snart, och ungarna som borde sova, gör det definitivt inte, av ljuden att döma uppifrån, så det är nog bäst att jag tar tag i det hela!
kramen på er
och anke-panka: tack för all hjälp och kläderna med förståss!!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Vassego ,tack själv för gott kaffe & god kaka...jag kan ju bli sån häringa bloggsupport nu fast länkarna har ju Tina hjälpt mej med =9 kramen

2009-07-28 @ 22:52:24
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: blomman

och allvarligt fundera även jag att byta bloggsida igen, för fy vad jag börja tröttna på den sidna jag har nu!!

2009-07-29 @ 00:18:19
URL: http://liljasvart.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0