hemma igen!


...men innan vi åkte hem, fikade vi tillsammans allihopa, och vi åt brownie med grädde, nyplockade hallon och glass. var tvungen att ta en bild, kolla in mjölk-kannan vi hittade i ett skåp! hur orangigt härlig är inte den då????



vägen hem gick fort, och vi stannade till på Max för lite lunch. alltid gott!
nu har jag varit ute i trädgården och sett över mina blommor, suttit lite på altanen och druckit en stor kopp hemma-kaffe (aldrig fel) och nu ska vi bara softa lite och landa i hemmet igen!

Jag är en hemma-katt hur som helst! fast vi drar nog ner nästa helg igen, tror jag. I morgon ska jag ut till min lille hästapålle för en hopp-i-galopp i skogen, och mysa lite.

har jag sagt jag planerar för en häst till? inte nog med en hund till (nä sambon har inte gett med sig...ÄN) men min kusin och jag ska nog ta "min" svarta tinker i stallet på foder ett år. Hon är sugen på häst men har tre små barn med, så tidsbrist finns ju, men nu ska vi dela på ansvaret och jag ska försöka lära den där klumpen lite western-takter. Min pålle är en åka-häst, dvs han kan inte så mycket, men att strutta runt i skogen går alltid an! men jag ger mig inte på och lär honom en massa nytt 21 år som han ändå är.

...då är det bättre med Jimpan, tinkern. Han är förvisso lat som få, men när man väl får igång honom så är han med på noterna.

nog häst-pratat. nu ska jag kolla runt vad ni andra haft för er!

kramen

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Välkommen hem!

2009-07-25 @ 23:01:43
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Ankan

Gott & vara hemma ?

Kanna är ju urfin,,,blir glad av att se sånt retro L

2009-07-25 @ 23:07:38
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

osloskånska: tack!



anke-panka: hela båstadstugan är full av retro:) hur mysigt som helst att rota igenom alla prylar där som ett loppis man bor i liksom! gött!

2009-07-25 @ 23:37:02
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0