grillkväll me goa vänner...

Den här sötingen hittade jag på torget i tisdags för en tia! billigt va? och så sööt!



idag fick jag rycket. Jag vaknade med huvudvärk som vanligt. men tänkte, va fan jag röjer i vebon, och kastar på grejer på släpet som ska till tippen så kanske den går över... sagt och gjort. in i vebons mörka vrår som ingen mänsklig varelse satt en fot i, på åtminstone sex år....

Jag rev och grävde bland gammal bråte och fick halva bon rensad innan släpet var fullt. Sen var jag snäll mot sambon och sa att jag kan köra själv ut till tippen ( han hatar ju det stället) så jag åkte ut och gick där bland containrar och slängde hej vilt...kände mig hur duktig som helst!

när jag kom hem hade huvudvärken inte gått över alls, så jag bestämde mig för att klippa gräset. Sen rensa landen. Sen ogräsbekämpa en grusgång. SEN blev jag trött. och huvudvärken olidlig....

...Så jag gick ut till min trädgårdsoffa under häggen och la mig en stund! härligt att ligga där och kika upp i trädkronan och bara mysa.

Kvällen tillbringades i goda vänner lag, min kära kusin mallan med sambo och bror plus en drös barn kom, och vi grillade (ja grillen ska hållas igång tills investeringen lönat sig:-)

en skön avslutning på dagen!

Nu har jag återigen hamnat i soffan. Nicke ligger bredvid mig och kaffet står framför mig...nöjd. Ett tungt dagsverke i dag med, och hu så jävla duktig jag känner mig!

nu ska jag webba runt. och osloskånska: esom min dator bara tvärvägrar låta mig skicka nån kommentar till dej, säger jag det här öppet i bloggen VÄLKOMMEN tebax! du har varit saknad med dina knasiga inlägg!

puss o kram kära bloggvänner!

Kommentarer
Postat av: Blomman

Söt blomma. Kanske skulle ta en tripp till torget på tisdag. Hur gick det med vedbon, bidde du klar där innan du började på det andra. Jag upp fattade aldrig de.

2009-07-18 @ 01:30:52
Postat av: gladmymlan

ja jag började med skräphög och sen tog jag så mkt jag fick plats med i kärran från vebon! så man kan säga vebon är halvtom nu:-)

kramen

2009-07-18 @ 09:05:04
Postat av: Ankan

Du e så energisk,,

2009-07-18 @ 09:23:18
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Mette

Hur orkar du med allt och dessutom med huvudvärk som är så jobbigt.Du försöker jobba bort huvudverken eller?

Skönt med energi iaf.

Kram Mette

2009-07-18 @ 09:39:27
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Jasmine♥

Hej, fin blogg :)

Allt bra med dig? :)

2009-07-18 @ 10:06:34
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

ja jag hade ju huvudvärk i fyra dar o inte fan blev det bättre när jag låg ner ...tänkte ignorera den liksom. nu är det i alla fall på bättringsvägen. inte lika illa idag!

energisk...jo vars. när andan faller på..kan lika gärna vara hur slö som helst:-)

känslan efter, när man röjt upp sketen är ju hur skön som helst. idag blir det i allafall en riktig slödag åka te häst dag. ta det lugnt dag! kram på er

2009-07-18 @ 10:23:51
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vilken söt blomma o billig sådan också. :-)

Ha nu en fin kvälliz med mys o lugn.

Kramizar din bloggvän Birgitta

2009-07-18 @ 16:57:53
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Jag har bara röjt i resväskan och smutstvätten...

2009-07-18 @ 18:25:36
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0