go kväll!!

....idag har varit en BUP-dag (barn och ungdoms psykiatri) med adhd-pojken, och vi disskuterade lite om mediciner, jag är av den uppfattningen att jag ställer mig frågande att pumpa in narkotikaklassade preparat i min lill-pojk, när effekten inte är större än 4 timmars lugn, även vid 12timmars-dos...

vi pratade om att ersätta Ritalinet på kvällen till något typ insomnings-piller eller dylikt.
-NÄ sånt är vi restriktiva med här, sömntabletter ska man inte ge småbarn...sa BUP-tanten.
-nähä sa jag, men ett syntetiskt framställt amfetamin-preparat med massor av biverkningar är helt ok för en åttaåring??

-nää....när du säger så....vi ska kolla med läkaren...host harkel....

så nu försöker vi utan Ritalinet i alla fall. Han får ju det på kvällen, för att kunna bli "så pigg" (adhd-barn är så övertrötta att dom inte kan varva ner, enkelt uttryckt) men nu gör det inget om han stimmar, han ska inte upp tidigt på morgonen och kan jag hålla medicin-dosering på så låg nivå som möjligt är jag glad...

alla kontroller med blodtryck och vikt och hjärtklappningar mm....inte kul på liten kille tycker jag.

efter BUP fick han en Tip-top-glass som belöning, sen stack vi hem igen.
väl hemma, kom huvudvärken samtidigt med elva-kaffet...typiskt när jag spänt mig inför mötet, och sen låg jag i soffan till eftermiddag. ...

Kvällen blev desto trevligare, då jag återträffade mina spök-vänninnor från resan. En av dom säljer för Partylite, ljus och lyktor mm, och vi hade en träff hos henne, självklart blev det att jag beställde lite ljus och sånt!

Nu är jag hemma och har bänkat mig framför teven för ytterligare en film, som mitt snälla Ex kom med. En framtidsthriller av något slag.

Förövrigt, är jag nu på full medicin av min ångest-dämpade, men jag tycker inte jag funkar som man ska. Jag är likgiltig, orkar inte debattera/ disskutera/ bry mig om sånt som varit viktigt för mig innan, jag är otroligt osocial förövrigt och mina vänner tror väl jag flyttat till afrika. jag vill inte vara social, vill inte klä på mig annat än joggingbrallor...blir inte längre varken glad eller ledsen...och ångest attacker/ sömnproblem/ tinnitus och myrkrypningar kvarstår, det enda som lättat är hjärtklappningarna....

så jag får väl ringa nån doktor o byta medicin eller nåt. Man tycker kanske man kunde få lite psykologhjälp att hantera sin stress-symptom med...men en näve piller och en sommar-lång sjukskrivning var visst vad jag fick.

nåväl ska inte klaga. Jag lever. jag har min familj, min häst, min älskade hund och snart en underbar  altan....
så jag borde vara lite tacksam kanske...

kram på er blogg-vänner!
film-tajm igen!

Kommentarer
Postat av: Blomman

Grattis anna, du har nu fått en ny drog. Jag lovar dig. Dotterns fröken säljer oxå ljus. Och gissa om jag blev eller är fast? På mindre på ett halvår har jag hunnit gå på 3 st o två av dem har jag själv haft! Men jag lovar dig, du kommer vara super nöjd.

2009-07-08 @ 00:50:53
Postat av: x

du värkar ha ett jefligt snällt x ta hand om honom va snäll

2009-07-08 @ 00:57:12
Postat av: gladmymlan

haha ja jääffflikt snällt ex har jag jue!:-)

jag tar hand om honom han fick lite körv igår:-)

2009-07-08 @ 09:51:13
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Mette

Jobbigt med mediciner.Biverkningar och sånt.

Stackars dig och lillkillen.

Är det sådana där "lyckopiller" du fått.

Ja inte verkar du bli speciellt lycklig för det.

Kontigt förresten att de kallas så.

Man blir ju inte lyckligare med dem.

Kram Mette

2009-07-08 @ 09:55:29
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

selektiva serotoninupptags nån tingen heter dom:-)

och jag fick dom för panikångest, jag är ju inte "deppig" exakt, men jag vet inte..

lyckopiller är helt felaktigt ord, de gör ju så man varken har "toppar" eller "dalar" utan är mer "jämn"..

men jag är inte JAG om jag är "jämn" är det något jag INTE är, så är det just "jämn"

jag är en svart-vit människa, gråzoner finns inte i min värld...men nu plötslligt finns den där!

trist...kram

2009-07-08 @ 11:03:06
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ha en fin kvälliz <3

Kram Birgitta

2009-07-08 @ 20:55:52
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: marie

Kram på dej!!!

Hoppas du har en bra dag!

2009-07-09 @ 11:07:30
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0