fynd-dag!

...jag är för lat för att lägga in bild ikväll, men idag var jag på torget, ja, jag trotsade min sociala fobi och gav mig ut bland folk!
och vilken tur jag gjorde det då! jag fyndade hej vilt. Först gick och kollade in blommor, och dom reade ut dahlior och andra döfina blommor för mellan 10kr och 30 kronor...vips så hade jag fyra fyllda påsar med blommor!

sen gick jag lite till och ögonen fastnade på ett par hederliga träskor, fast liksom lite snyggare, med öppen tå och lite remmar här o var. jag var ju bara tvungen att prova en.

- provar du en, så köper du dom! sa gubben som sålde. dom är såå sköna!

och visst hade han rätt! hundra åttio spänn för ett par riktigt trevliga träskor! jag ljuger inte om jag säger att inte ens askungens sko satt bättre på henne än vad denna sko gör på mig! som gjuten!

ok det kanske inte är jättehippt med trällor. men är det hippt att traska runt i mina fula foppatofflor med stänk av röd o vit målarfärg på då?

För det är var jag nio gånger av tio tar på mig i all hast. Ska jag iväg o handla...vem örkar snöra på sig några skor när man bara kan i princip hoppa i foppan??

nu kan jag bara glida i trällorna iställeet! bra va?

och i morgon ska jag göra just detta sisådär tio i tre...och glida ner på stan för att betygsätta kaffet på cafe hörnan istan, tillsammans med kära bloggvän Anke-pankan! kul!! vi är nämligen kaffe-galningar båda två enl facebook!

men innan en trevlig fika stund blir det klippning av min häck utanför, samt åkning till tippen med en hel massa skräp!

nu ska jag plåstra om stor-sonen som blurk fläkt ut stortå-nageln huga!

på återseende!

Kommentarer
Postat av: Blomman

Ååå så gott! Hoppas ni få en mysig pratstund på eran fikaträff. Kram till er båda.

2009-07-15 @ 00:16:23
Postat av: marie

Aj, då, det låter ont, hoppas omplåstringen gick bra!

Träskorna lät ju precis som såna jag vill ha...kanske kan du stoppa in nån liten bild..



Vad fint ni fått på altan! Jättefina möbler!

Kram på dej o må så gott!!

2009-07-15 @ 10:24:58
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ankan

Ska ble nicigt med kaffe soon,& hoppas omplåstringen gick bäst!

2009-07-15 @ 14:05:29
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0