ett stycke blöt hund:-)

...och här är Nicken efter ett gott bad i havet idag på förmiddagen......först hoppade han i badet, sen sprang han upp på land och grävde en stor grop i sanden och rullade sig i den. mums vad fin han blev!!




efter havsbadet, stack vi till den danske glassbaren och beslutningsångest som jag har, slutade det ändå med det jag alltid tar när jag är det, en "neger-kyss"....hemgjord chokladmaränger i en dubbel, med dansk mjukglass och grädde o chokladsås emellan..mums...



fast på bilden syns knappt marängen:-)

Nu är vi uppe i stugan igen och jag tillbringar min mesta tid med att övertala sambon om att vi mååste ha en hund till....har hittat en bichon Havanais, en kille på tio månader som vill ha ett nytt hem...jag föll som en fura. Han är svart med, så det blir en fin mix med min lille vita (nåja) nicke picke och den svarta plutten...

Men men...drömma får man väl. verkar som sambon är ganska anti trots idoga övetalningsförsök och diverse mutor....

ikväll blir det en lugn hemma kväll i stugan, i morgon kommer svärmor o svärfar, o så blir det nog ett besök i Torekov, det är ju hamnfest där då....

nu ska jag mysa lite i soffan, vädret blev plötsligt sämre, och det kom lite regn. Fast det är ju skönt för då får man ligga inne o glo på film:-)

på återseende kära blogg-vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

va gullig han blev nike, när han e blött >:P

krama kids från pappa, tack för den fina kommentaren på min blogg

2009-07-22 @ 19:09:02
Postat av: Birgitta

Härligt med stuga! Fin vovvse, han ser lite blöt ut som sagt. Efterrätten såg inte helt fel ut.

Ha en underbar kväll!

Kram Birgitta

2009-07-22 @ 20:58:46
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Birgitta

SV: Jag faller tillbaka, men jag intalar mig själv gång på gång att komma tillbaka till min känsla som jag mår bra av. Därför lämnar jag spår efter mig, skriver meddelanden och blogginlägg, lyssnar på musik. Glömmer jag bort hur jag kände mig så går jag tillbaka till dessa ting. Och det viktigaste, var ej för hård mot dig själv...

Kram Birgitta

2009-07-22 @ 21:14:01
URL: http://birgittagh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0