back in black....

här är jag på " min" blivande foderhäst Jim tidigare idag. visst är han fin plutten? ok jag ser ut som ett mupp men va fan...ignorera det!





vi tog en hoppi-galopp i skogen så det ven om öronen!
 
...sen drack vi kaffe o klappade kattungar. mys mys med andra ord!
full av energi ( att vara hos hästarna är som att man tankar upp bränsle igen)...stack jag till maxi när jag kom hem och införskaffade en kartong mahognybrun hårfärg och slängde i medans vi stekte färs och gjorde tacos:-)

så nu är jag back in mörkhårig igen och TRIVS. Det känns mer som "jag" helt enkelt!

och sambon var med nöjd med nya hårfärgen. han behöver inte byta ut mig säger han, för det är som att få en ny tjej så där några gånger om året:-) antingen klipper jag mig eller färgar jag eller gör nåt annat....

I morgon ska jag ut till stallet igen ( jippi) för hovslagaren kommer ju och stallägaren är bortrest.

OCH ....sen får min amerikanska veranda fiinbesök! kära bloggvän ankan med barn kommer hem för att inspektera och betygsätta kaffet ur min (amerikanska) kaffebryggare. trevligt! ( och blomman, erbjudandet kvarstår)

NU ska jag kolla lite mail från vissa hundfolk. Tro inte att sambon vunnit kampen om en eller två hundar än:-)
fast i slut ändan är det nicke som bestämmer. Det viktiga är att han trivs och är glad, nu skiner han upp när han får hundbesök, annars är han som en svans efter mamma ( jag) hela dagarna....nästan manisk. min lille Plufs-kudde!

var och köpte Pate till honom, uh så gott han tyckte det var....

nej go vänner. dags för mail-koll!

hej hej!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Ja jättefin,,gillar stora inbjudande hästar fast helst på avstånd,,ha ha kankse skulle gå i fobiskola där med L

ser fram mot kaffe 2 morrow,,

kramen

2009-07-27 @ 23:00:17
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skulle önska jag bodde närmare...

2009-07-27 @ 23:05:48
Postat av: Blomman

Berättade för sambon om din inbjudan så säger han med allvarlig o bestämd röst: nu går du! Förlåt mymlan o ankan, men jag är som en gammal envis åsna men väldigt blyg. Någon gång kommer jag men kanske inte imorgon. Min tanke var idag att jag skulle blogga. Men tankarna flög i väg i spelet att tiden bara försvann. Tyvärr kan jag inte blogga via mobilen, annars hade jag gjort de. Kram

2009-07-28 @ 00:58:48
URL: http://liljasvart.bloggsida.se
Postat av: gladmymlan

Blomma: kära blomma, det är faktiskt helt okej att vara blyg och ta små steg! när du känner för det så är du hjärtligt välkommen! kom igen o blogga lite nu´rå:-)

stora kramen till dej!!

2009-07-28 @ 07:50:59
Postat av: birgitta

Fint kort på dig och plutten och du ser inte ut som en mupp, du ser glad ut. Du trivs verkligen där och det är rätt att tanka energi från alla olika håll... :-)

Ha en fin fin kväll!

Kram Birigtta

2009-07-28 @ 21:51:35
URL: http://birgittagh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0