A tribute to Mette....


...här står jag i Borgvattnet i min nyinköpta lång-fin-klänning som jag drog på mig dagen till ära, jag hade ju ändåck väntat i tolv år för att få åka!

jag hade aldrig lagt ut bilden egentligen, för jag ser ut som en fläsk-flod-häst på bilden....men tack vare Mette. Lilla Blogg- vän Mette (finotto-bloggen) har jag bestämt mig för att jag ska vara j-ligt tacksam för att det enda jag kan gnälla över är lite överflöds-kilon....så i all prakt och härlighet står jag där, och fan-i- mej om jag inte ska vara stolt över mig o min kropp. Jag har inte kämpat mot cancer-spöken, försäkringskassor, eller att inte kunna äta ordentligt (som ni ser äter jag alldeles utmärkt bra)....




...det är dags att tänka efter lite grann. sluta gnälla. sluta gnöla över FETT och kilon så länge det inte handlar om en sjuklig fetma där man inte längre kan röra sig, så är det strängeligen förbjudet med fläsk-gnäll.
förlåt Mette och alla andra där ute som faktiskt lever i en verklighet som innefattar betydligt större problem än kilon och gram.

så,
nu är det färdig-gnölat om triviala saker. Nu är det dags att börja älska sin kropp så länge den håller farliga sjukdomar borta och tillåter mig att må fysiskt bra ( det psykiska är en svårare nöt att knäcka)
men som sagt....

det är dags att bli lite stolt över sig själv istället, vad man klarar av, vad man orkar med, hur man tacklar livet och det är såna som Mette och hennes inlägg som får en att tänka efter lite extra vad man sitter och gnölar över.
tack Mette för du orkar skriva, även dåliga dagar, och för att du kämpar på som du gör!

på återseende, kära bloggvänner!

och p.s att jag ser ut som ett mongo förövrigt beror på att jag sten-koncentrerar mig med mina spök-pinnar som jag håller i näven! d.s

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Gillar din bild <3 Du ser spänd att uppleva ett mysterium.....Hoppas du har skönt på dina upptäcktsfärder...

Kram din bloggvän Birgitta

2009-07-06 @ 21:44:12
URL: http://birgittagh.blogg.se/
Postat av: Eva

Jättefin klänning!

Sv: Jag har sett en Titanic-utställning tidigare och tyckte den var bättre. Här leddes man av en s k audiospeaker och flera montrar var felnumrerade, så det blev lite rörigt. Tyckte inte att de hade så mycket nytt. Och så var det som sagt var väldigt varmt och kvavt där inne. Men eftersom jag är lite av ett Titanic-freak så var jag ju tvungen att kolla :-)

Ha en fin dag!

kram,

Eva



Och du - älska din kropp nu! :-) Var stolt över det du har. Tänk att den tagit dig genom hela livet.

2009-07-07 @ 09:02:50
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: Mette

Som sagt,jag tycker att du är jättefin i din långklänning.Och tack för din fina kommentar på min blogg.Det är konstigt vad en kommentar kan göra för välbefinnandet.Nu är jag på G igen.

Du både skriver bra och tänkvärt och är vacker.Så mkt bättre kan det inte bli.

Kram Mette

ps Krama om dina goa killar.ds

2009-07-07 @ 09:08:39
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: marie

Jag tycker du är jättefin i din vackra klänning.

Sträck på dej och var stolt för den du är!!!

Spännande äventyr du är ute på.

Kram på dej och må så gott!

2009-07-07 @ 09:23:02
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Annika

Detta var f-n i mig de klokaste rader jag har läst på länge!!!!!

Tack!



P.S Ursäkta svordomen ovan. ;-)

2009-07-07 @ 13:48:00
URL: http://acka.bloggagratis.se/
Postat av: Ankan

Håller med föregående talarinnor,,får jag undra vart du köpt klänningen? Jättefin,,

2009-07-07 @ 17:26:21
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: gladmymlan

tack för snälla kommentarer vänner! och klänningen är inköpt på HM för det facila priset 98kr!! såg den i skyltfönster o kände bara HA HA KÖPA HA



och klart finklänning ska på när det är spök-date!

kram på er bloggvänner!

2009-07-07 @ 17:57:13
URL: http://gladmymlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0