trevlig söndag

En bra dag åter igen. Varit ute hos hästen och borrat ner näsan i hans decimetertjocka härliga päls...han är en norsk fjordhäst, men ser mest ut som en stor gul isbjörn i all sin vinterpäls....han luktar sådäär gott som bara en häst kan göra.
Efter stallbesöket, gick vi hem till brorsan och åt paj och ostkaka, blandat. sen gick vi hem igen och mös. det är 16 minus ute, så rätt kallt var det att gå hem. tur att dom bara bor längre ner på gatan, så det var inte någon lång promenad hem!

nu ska vi kolla på film och gosa lite,sambon och jag. Imorgon är jag ledig, så jag ska ta tag i bantningen lite grann. åtminstone göra inventering i kylskåpet och börja rensa ut onyttiga pås-såser och snabb-pasta. Tror viktminskningen ska ske genom low carb high fat-metoden. jag borde överleva utan pasta, och får äta grädde och riktigt smör. vad sägs om det?

ska kanske kanske plocka ner lite julpyssel, vet inte om jag är redo för det än, men en och annan tomte kanske går att ta bort utan att all den mysiga stämningen försvinner...jag verkligen älskar jul, rött, ljus, mys. Men nu får jag se framåt, snart är det vår igen, den absolut bästa årstiden, med plantering och mys på jobbet, just nu är det ingen hit att vara kyrkvaktmästare, med begravningar i smällkalla vintern, skottning och annat snöbetonat. Jag är mer en vår människa. gillar allt som har med klippninga av buskar o gräs, plantering och trimning.

nej nu var det filmdax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0