torsdagskväll...

och jag har tillbringat större delen av min dag med att hoppa backhoppning, varvat med att köra lite snowboard och slalom.
Jag är faktiskt ganska duktig på backhoppning, jag har hoppat 343meter, ligger på en stadig andra plats, under världsmästaren Anton tio år snart....

Utöver backhoppnings-övningarna, har lill-fisen och jag varit utanför de fyra väggarna för en gång skull, hans feber har ÄNTLIGEN gett med sig, och i morgon ska faktiskt Jag JOBBA igen....helt underbart...

och jag är INTE ironisk. Jag  trivs så jättebra på mitt arbete, så jag har saknat det, hunden har saknat det och det är nog en stor del till att jag inte kan sova på nätterna längre, för lite arbete och för mycket hemmatristess.

Det och alla mina existensiella frågor över livet.
Jag känner att jag vill styra upp mitt liv så jag går rätt kurs, jag vill få mina prioriteringar rätt samlade, det FÅR inte bara  vara så att  jag är så jävla YTLIG  att jag bryr mig om  mina extrakilon (som för den delen inte är mer än tio femton kanske, jag rullar ju inte fram i alla fall)

och visst kan man få bry sig om triviala saker, livet, varje dag, kan ju inte handla om de stora stora frågorna, om livet och döden, men
jag känner själv, att jag vill sålla ut, sålla bort dom delarna som bara är slöseri med min tid och andras tid, och det som är förstörelse av tid,
ex ångest (som jag får av stress) oro (som inte leder till något alls mer än att man målar fan på väggen o slösar med sin tankekraft)

jag är faktiskt tillräckligt egoistisk, att jag vill ha ett BEKVÄMT trevligt liv, och det kan jag bara få, genom att skala bort alla saker som jag för närvarande låter påverka mig,

jag bryr mig för mycket om bantning, visst ska man äta med förnuft, men all denna slöseri med tankar om mat o vikt...
jag bryr mig om onödiga saker runt omkring,
som inte har direkt med mig att göra,
som att man kanske stör sig på vad någon sagt, bryr sig för mkt om vad någon tycker, tänker, säger.....

jag har tänkt efter vad jag vill göra, och funderat på om jag får ett slutdatum i morgon stund på mitt liv här på jorden...

Jag vill leka mer med mina barn. och därför ska jag också göra det.
Jag vill umgås mer med mina vänner, istället för att skylla på tidsbrist o stressa över middagsmat eller annat....lafs.
Jag vill njuta mer, av chokladbiten jag äter, av filmen jag ska titta på, av mina barns roliga historier....
jag vill INTE bry mig om pengar, eller räkningar
jag vill INTE bry mig för mkt om utseende, eller heminredning,
jag  vill hellre, bry mig om upplevelser, tillsammans med mina barn...

vi ska resa mer, bo billigare, inte handla så mkt tekniska prylar som bara kostar pengar ( detta UNDANTAGET min lilla rosa-mini-pc som jag faktiskt har en stooor nytta av när jag bloggar eller är på jobb eller helt enkelt inte orkar resa mig ur soffan, och gå upp på övervåningen för att sitta vid den stationära datorn....)

Jag ska INTE inreda hela mitt hus i vitt o beige, och göra som strömmen, jag ska visst måla solrosor på väggarna, göra som JAG  vill, inte som MODET eller detta årets inredare tycker....
Sen en av dom mer viktiga punkterna:
jag ska ha mer KUL
se humorn i mer saker,
skratta så mkt jag bara kan och orkar
anstränga mig för att vara lycklig.
anstränga mig för att må bra i själen.
jag ska nog gifta mig.

Jag har bestämt mig för att INTE känna att det jag räknat upp ska vara något jag ÖNSKAR jag gjort /kännt, om jag står inför en sjukdom eller dödsdom en dag.

Jag ska även göra mer, för så många medmänniskor som möjligt. Varför? för det får en ALLTID utan undantag, att MÅ BRA.

att finna lycka, tror jag är att hjälpa /stötta/ ställa upp för andra människor.
Då mår man ju ALLTid bra, man mår ju ALDRIG någonsin dååligt, för att man ex skänkt en femtiolapp till en uteliggare, eller hjälpt en granne med gräsklippning, eller ställt upp för någon annan med pengar, om dom behövt och man råkat ha...

nu blev det här inlägget så där långt igen. mååste lära mig.
jag tror mkt av lyckan finns i att vara där för andra. på ena eller andra sättet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0