snart toorsdag....

Då var ONSDAGEN nästan över då, det gick ju den här dagen med, trots möten och sjuka barn, trotsiga barn, tjatiga barn, hästskötsel o annat vardagsbestyr.....

det som är tråkigt är att jag nuförtiden inte sover särskilt bra.. jag ÄR trött, går o lägger mig, kanske framåt elva eller så, somnar sover och VAKNAR igen kl 03.25 typ. och bara kan inte somna om!

vad är DET för något nu då?

först trodde jag det berodde på att jag glömt ett  nikotinplåster på över natten. så natten efter var jag noga med att ta bort det....
men icke. vaknar halv fyra o tror det är morgon. ligger i sängen olyssnar på hundens snarkningar, sambons djupa andetag, ungarnas snusande...och tycker det är rätt gött att veta man kan sova några timmar till innnan klockan ringer framåt kvart över sex.

MEEN...tror ni man somnar om? NEJ.  ligger där och vänder och vrider på sig, täcket är snurrat, man ligger o har ingen skön sovställning. börjar bli svettig. ´pinkenödig. går upp en sväng, lägger mig igen. börjar tänka lite i banorna att nu MÅSTE jag somna snart, annars lär jag vara ap-trött imorgon....och ju mer jag tänker att jag måste sova, ju piggare blir jag...och så fortsätter det tills jag av utmattning somnar en så där fem över sex. så ringer väckar klockan kvart över....

same shit different day...

nu börjar det ta ut sin rätt, för då är jag skitslut o brukar somna i soffan vid fyra med lill-fisen på armen. Som med somnar då såklart... sen ligger vi där  o snusar framför that seventees show på fyran när sambon kommer hem o vill ha middag:-)

och när kvällningen kommer, är det lill-fisen som gör kullerbyttor i sängen fast klockan är halv ett på natten o man är dötrött...ska försöka få styrsel på det hela.

bantningen och motionen by-the-way verkar inte gå sååå bra.
fick j-igt ont i magen av nutriletten sist, men funderar på att köra en vecka igen eller nåt.
det går ju inte att man ser gravid ut 4 år EFTER sista ungen behagade titta ut!

nej nu är det nog dags för sängen, i morgon SKA SKA SKA jag till mitt älskade arbete oavsett om alla ungar är dödssjuka o jag med. nu är det färdigt med vab-dagar o hemmatristess. Jag måste ut.

gonatti gonatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0