sjukdag

god morgon!

idag är ännu en dag där jag är FRI från nikotinmonstret och det känns jättebra. Det handlar mest om att faktiskt se det på rätt sätt, inte tänka " Jag FÅÅR inte röka mer" utan istället tänka Jag VILL inte röka mer, jag är ingen rökare. Detta är en ny dag, och jag var en rökare igår, men idag är jag en icke-rökare.

Det känns skönt att kunna ha så pass mkt kontroll över mig själv och mitt liv att jag kan bestämma vad jag själv stoppar i min kropp, det ska inget monster göra.

Min 4åring har fått en kraftig hosta, och feber, så det blir nog en inne-dag idag. Det gör inte så mkt, eftersom min lille adhd-pojk ändå trivs bäst med att bara gå hemma och bygga med sina kartonger, och snören, så far väl vi inte så illa.

Jag kan alltid ställa mig på fit-brädan, och köra en timmes work-out.

Igår såg vi på spökfilm och mös, och jag kan inte nog poängtera vikten (om man gillar film) av en projektor och duk istället för teven.

Bio hemma, utan att vara miljonär, är kanontrevligt. Ett köp vi inte ångrar och som vi haft mkt glädje av.

så, dags att starta dagen på allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0