så var denna dag till ända....

nästan i alla fall. Fan vad trist att gå hemma om dagarna. Jag är vääldigt tacksam att jag inte är en arbetslös människa, hade inte stått ut att gå hemma hela dagarna.
Det är otroligt viktigt att ha ett arbete, och helst då ett som man trivs med, och inte bara räknar timmarna till man ska hem igen.
jag älskar mitt arbete. Man kan inte ha ett bättre jobb. Du är fri, ute och ensam av o till. visst jag går runt där på körgårn med min radio eller mp3 men ibland har jag det bara helt tyst. Såå fantastiskt.
jag älskar gravstenar, gravplatser och överlag kyrkogårdar o kyrkor. Vi har ju några rs två st som härstammar från sent 1100-tal samt 1200-talet. Fantastiskt vackra kyrkor tycker jag.

Hur som helst längtar jag till jobbet, jobbarkompisarna (vi är ett arbetslag som träffas o babblar sen åker runt till våra kyrkor och gör fint så helt alena är man inte alltid)

jag har aldrig sen jag började för fem år sen, känt en enda gång: o nej nu är det mååndag igen.
istället är det Ja, nu är det måndag,jag har massa projekt att pyssla med!

så borde alla få ha det oavsett vad för arbete dom har, ett jobb där man känner man är på rätt plats, gillar vad man sysslar med och inte tröttnar...

mitt arbete GER mer energi än vad det tar, som det ska vara när det är rätt antar jag.

nu ska jag se på den arge snickaren på femman.   haha min son trodde att den arge snickaren handlar om en galen arg snickare som kommer hem till en familj o slår dom med sin hammare:-) nej han spelar inte alls för mkt tvspel eller ser på otäcka filmer, men man kan ju undra.

han blev döglad när han frågade om han med fick se arga snickaren och jag sa ja.....jag har inte informerat honom om att det är ett vanligt byggprogram haha...

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0