RÖK-STOPP

jag har ju under en tid funderat på att sluta röka. Nu hade jag bara fyra cigg kvar..och sambon håller på att sluta snusa. Äh jag köper nikotinplåster för pengarna jag tänkt köpa cigg för tänkte jag, och åkte till apoteket istället för till shell o cigg-hyllan.

Så nu röker jag mina fyra cigg i kväll sen blir det att tapetsera överarmen med plåster och skita i röki-monstret.
jag har slutat förr, men då har jag varit gravid och då har valet varit enkelt liksom. Sen har jag börjat när jag varit på dåligt humör eller så, men nu för tiden är mitt humör på topp, ångesten är för tillfället frånvarande och jag är i harmoni med mig själv och mina ändrade födoämnesvanor, så varför strunta i att äta mat med tillsatser i, men dra i sig massa giftiga ämnen istället genom en ciggarett??

stopp o hej. Nu ska jag försöka (fast det finns ju inget försöka, man antinger gör det eller gör det inte, försöka är ett ord för att man vill garantera sig lite mot ett misslyckande) (som inte heller finns, det finns ju inget misslyckande, bara annorlunda)

så snart blir det en blogg med mkt svordomar och abstinensbesvär, men vad gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0