PÅ BEGÄRAN: mitt EX

då vissa i min bekantskapskrets, (inga namn nämnda) klagat på att jag inte skriver om  mitt ex ,hm, så tänker jag med DEDIKERA denna sida till mitt Ex.

Jag är bästa vän med mitt ex som jag har två barn tillsammans med. Måste säga att det underlättar vääldigt mkt att faktiskt vara bästis med ett ex, jag har förstått att så inte är fallt med många andra som separerat. Så till er kan jag varmt rekommendera, att bli vän med, istället för att strida mot, sitt ex.

det har egentligen inga nackdelar. om partnern skulle bli svartsjuk, se till att även den blir bästis med exet (har jag gjort)
så är problemet löst.

fördelar att vara kompis med sitt ex:

 - man kan samarbeta om barnen, var dom ska vara någonstans och när.

- när man är trött på ungarnas bråk o stimm, ringer man till exet (som ju självklart hämtar dom för vi är ju vänner som ställer upp för varandra)

- Man har inga problem med jul o nyår eller annat som oftast tjafsas om vid delad vårdnad

-om man har ett ex som har ett stort filmförråd, kan man alltid låna filmer av exet.

-behöver man barnvakt kan man alltid ringa exet.

-har man alldeles för mkt kaffe hemma, kan man alltid ringa exet så kommer det gladeligen o dricker upp alltihop!

-det är alltid kul att se skola o allmänna myndigheters förvåning då dom alltid tror man är bittra fiender bara för man inte lever tillsammans i par längre...

- ex är bra att ha helt enkelt!!!!


så, jag kan varmt rekommendera alla som bråkar o surar över småsaker o timmar hit eller dit, vem som haft barnen mest eller minst, vem som har lagt ut mest pengar på kläder eller inte, och vems tur det är att vara barn-fri....lägg ner o bli vänner istället...man har det faen så mkt enklare rent ut. Det är liksom inte lika kul att bråka om småsaker om man är goda vänner, utan som en trevlig bi-effekt, försöker man hjälpa varandra istället:-)

och Ex, om du läser detta, vilket du gör:-) tack för att vi kan ha det som vi har det. Tror att våra barn är väldigt lyckliga barn.

nu ska jag vila middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0