nu är jag igång!

så där jag...för en timme sen tog jag sista cigaretten! jag klistrade på ett plåster direkt efter, och nu mår jag finfint. jag är fylld av stolthet, styrka och glädje över att ha sluppit ur monstrets grepp efter många år. Jag är fast övertygad om att inte låta Monstret Vinna. Jag har bara en kropp, och den ska banne mig fyllas med hyfsat naturliga saker, i varje fall inte trycka i den över 4000 skadliga och cancerframkallande ämnen, bara för själva grejen. ok den får fortfarande ett tillskott av nikotin, men om sex veckor eller nåt, ska även plåstrena bort.

Jag ska minsann vinna den här kampen. Fattar inte hur dum man är som sätter sig i sjutton minusgrader på kökstrappan och tänder en cigg...huttrar luktar skunk och låter dessutom barnen se att man drar i sig gift... huga. Nu säger jag hejdå till cigaretten. hejdå till den som jag trodde var min bästa vän, men som i verkligheten inte alls är en vän någonstans alls. den gör mig inte trygg. den lugnar inte ner mig när jag är stressad. Det är bara en illusion. Ja jag har läst allen carrs bok, äntligen ickerökare. kan ju spela in. man får inse fakta. jag är ju ingen ointelligent människa, jag vet ju vad som är idioti och vad som är vettigt. att suga i sig rök i lungorna som gör att jag lever, är väl inte SÅ smart. Så nu är det ajöss och goodbye.

hejdå ciggen. jag hatar dej ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0