LOW CARB-HIGH FAT

nu är jag igång! körde en ordentlig inköpsrunda idag, var seriös, och handlade endast nyttiga varor, grädde, äkta smör, inget margarinskit, cremefraiche, nötkött,fet ost, kyckligfile, bacon, fet fisk, grönsaker, yoghurt, fet, färskpressade clementinjuice från brämhult, den enda godkända enl hemlige kocken...


hur som helst, så gick jag hem och lagade fläskfilegryta, med en god gräddsås, och några sallader, en tomat och rödlökssallad med vinegrette, och en grönsallad med fetaost i tillsammans med gurka och rödlök.


barnen kokade jag lite potatis till, själv åt jag bara grytan ,men barnen åt som hästar, och alla tyckte det var dögott...nu är det helt slut med färdiglagade köttbullar, pulvermos och korv. Jag köpte fläskfärs, och där fuskar jag för jag brukar göra falsk fläskfile, dvs blandar ett kg fläskfärs med 3 matskedar aromat, blandar ordentligt, gör små rullar som jag fyser in i plastfolie, sen när jag lagar till den, tar jag en rulle, halvtinar, skär lagom tjocka skivor ,bryner till dem, gör en sås på grädde sweetchillisås, och soja, som jag slår över fileerna som ligger i en ugnsfast form, sen kör jag dom i ugn och käkar med klyftpotatis,


det är gott men jag vet inte om sweetchilisås är godkänt egentligen... sen ska jag försöka sluta med socker med, och naturligtvis de förhatliga ciggen. jag MÅSTE köpa plåster, och vänja mig av med dom där giftpinnarna. Helt meningslöst att lukta som en skunk och slösa upp massa pengar på sån skit. som kan döda mig. Ni hör hur jag försöker övertala mig själv va???


nåväl en sak i taget, först är det kosten. nu ska jag få ordning på blodsocker och vikt.


jag handlade el-tejp att täta fönstrena med, gjorde ett jättebra jobb att tejpa in rutorna så det inte drar, men glömde bort att den tejpen släpper när det blir kallt..så nu fick jag göra om arbetet med fönster remsor istället...

nej nu har mitt hem invaderats av hockeytokiga karlar, som tror dom kommer vara vakna vid halv två inatt o glo på canada-sverige-finalen, så nu måste jag nog gå och söva.


hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0