lokal-revyn...

for the love of god vad vuxen jag blivit.
Jag o sambon har återkommande nu gått på den lokala nyårsrevyn varje år. Det är bara  riktigt VUXNA par som gör sånt.
I år var inget undantag, och som vanligt var det en del låg-vatten-märken ,men en del sketcher som var riktigt-skratta så tårarna-rinner-bra.

Hur som helst var det mysigt att gå iväg en sväng och uppslukas av något några timmar.
när vi kom hem, blev jag förpassad till datorn, då sambon o hanskompis skulle se en inspelad hockeymatch...dom är lika töntiga daladans-killar båda två, som hejar på leksand...

ok den enda kan jag ta hejar på leksand, han är i alla fall född dalmas...men min grabb???vad jag vet har han aldrig satt sin fot i dalarna...(nej nej jag är inte dubbelmoralisk, bara för att jag är amerikan i själen trots att jag aldrig varit där, så är det en HELT  annan sak än när sambon hejar på något knäckebröds-hockey-lag haha. nu får jag stryk för jag skrivit så.
FÖRLÅT heja heja leksand!!

hur som helst kan jag tillbringar nån timme här framför datorn, sitter nämligen o spanar in semesterresa till sommaren....
vi ska väl bygga ut huset så då har vi väl haft en uppfattning om att kanske inte åka utomlands det här året, eller åtminstone inte förrän utbyggnaden är klar o vi vet vad DEN kostat....

MEEN nu suger sola-bada-tarmen .och då jag hittat ett femstjärnigt hotell med all inclusive en vecka för 25 papp för familjen ,så känns det som att vi kunde ta oss råd och tid till den, för kääärlekens skull.
o för att det är jävligt skönt att åka iväg o bara vara, tillsammans med barnen o vatten o sol o värme...

sambon såg tveksam ut, men han är ingen svårövertalad människa, och visst är 25 tusen en del, men å andra sidan kostade samma resa för två månader sen över 40 tusen för oss, och om vi räknar på MITT sätt,  så TJÄNAR VI femton tusen på resan (nästan-)

vi får väl se. ska kika runt på fler ställen, sen ska man helst ha isi magen, då jag vet att om man bokar sent, kan komma ännu billigare undan.
så då bara bokar jag, hör du det CHILLEN? (pusspuss)
en vecka räcker bra, jag har ju faktiskt häst o hund som man inte vill vara ifrån för mkt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0