kyla och värmeljus....

Då vi renoverade fönstrenai somras, tog vi bort utetermometern, men jag gissar på en 17 minus elller mer.
Fryser så in i helvetes, och har  tänt värmeljus här hemma, alltid gör det väl något, värdelöst med el-värme, men har inte råd att byta till bättre uppvärmningsalternativ för tillfället....

låg och drömde mig tillbaka till sommaren, de få veckor det var varmt igår kväll, men det är nästan så man inte kan komma ihåg hur skönt det var...idag blir det till att boka en soltid för jag måste få upp värmen i kroppen och därmed basta...

jag kan bara inte förstå sådana som lever i ett alltid kallt land, jag är ohyggligt nära att leta upp något utomlands och bosätta mig där några år. Ingen av mina pojkar är heller särskilt förtjusta i kyla och snö, Blä

idag blir det till att städa lite hemma. pyssla tvätta och förbereda för vardagen som är på intåg. jobbar på onsdag igen, då är det som vanligt igen.

Får hoppas på att den här vintern snabbt är förbi, eller att genom att det är så kallt ute, kommer bli en otroligt varm het sommar. så man får något för besväret liksom.

tur det finns raggsockor, och just nu är jag avundsjuk på alla med golvvärme...
huga vad kalla laminatgolv kan vara.

dags att sätta fart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0