kompisbesök mm

har umgåtts med svägerskan e nsvänga, sen varit ute med hunden och druckit kaffe hos min bästis, som förövrigt var sketasnygg i håret....så där härligt tja vuxet och snygg-naturligt stylat. Träffade en annan vän jag inte sett på hundra år typ, väldigt trevligt måste jag säga.

OCH jag satt där med mina forna rökar-kompisar, och var tom ute när dom rökte, utan att själv känna något röksug alls!
dessa gudomliga nikotinplåster säger jag bara....

sen har jag varit en runda på apoteket och införskaffat nån form av gele, som man kan ha i munnen när man har fått blåsor...något jag förstått är vanligt när man slutar röka, ph-balansen ändras på nåt sätt i munnen. hur som haver, det känns skööönt att vara fri från äckliga cigg. fri att vara frisk...


sen att slippa skammen, den där förhatliga skammen över att stå där och suga på en giftpinne i tid och otid.

dessutom på tal om tid, så tjänar man in ca 90 min tid när man slutar röka, alltså den tid det tagit att röka alla cigaretterna....


OCH för mina forna ciggpengar, köper jag numera två st trisslotter. så jag har en bra mkt större chans att snart vara miljonär, istället för en bra chans till lungcancer....ett bättre alternativ va?


nu är det snart chille-tajm, vår stund på jorden. nej inte SEX vi ska kolla på fringe (en lite paranormal serie) och äta nåt gött som jag inte vet vad än för det var visst hemligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0