IPREN DEN INTELLIGENTA VÄRKTABLETTEN...

...har jag hemma till barnen. Alvedon har aldrig funkat särskilt bra, men ipren är en god vän till familjen.

vi har ju lill-fisen som är sjuk. Feber och inget annat. Han sov halva eftermiddagen, och när han sovit dagtid, så brukar han inte somna på kvällen natten förrän efter ett nångång.

MEN så klart killen ska sova på dagen om han är sjuk. sa vi. stackarn.
sen vaknade han.
klockan var väl sju ´halv åtta. han var jättevarm och mosig i hela ansiktet. ville bara ha vatten vatten. jag fick inte gå nånstans utan att han var ledsen, mammig som han är.

då tyckte vi ju synd om honom. ipren? sa vi o tittade på varandra.
mja...ger vi honom det, är risken att han blir hur pigg som helst oc hdå har vi en lång natt framför oss... vi ger honom det när han ska sova.
klockan blev åtta. han kändes om möjligt ännu varmare, och jag vill ju inte hans panna ska smälta ner för sjutton gubbar, bara för jag ska få min sömn, ( som jag förövrigt aldrig får ändå nuförtiden)

vid nio kunde vi inte hålla oss. det var synd om honom, han var ju jättefebrig o ledsen.

jag gav honom lite IPREN.
det tog honom 35 minuter, sen var det livat i huset igen....
just nu hoppar det runt en liten spinkig knasboll som leker cowboy slash ninja-master, i vår säng.
De stora killarna har hamnat i säng för länge sen, men är väl ett ögonblick ifrån att vakna av lill-fisens skratt o skrik där uppe.

alltså. att lite medicin kan göra såån skillnad. det är inte bara denna gång. det är alla gånger som vi gett detta mirakelmedel, så blir dom hur pigga som helst efter en halvtimme. fantitastiskt helt enkelt.

men det lär bli en låång natt igen. För jag tror inte han kommer somna i första taget, hur länge sitter effekten i? ok
om sex timmar är det lugnt igen...

det lär nog bli jag som får stanna hemma i morgon igen, jag hade nog tänkt gå till jobbet, men är lille-grisen så ledsen som han var idag för att jag var mer än två meter ifrån, så går det nog inte med pappa.

sen är man som mor rätt larvig, man vill ju ha koll på något vis.

nu har jag i varje fall syndat med lite skum-godis. jag sa till sambon att han fick välja på en fet flicka, eller en rökande illaluktande flicka,
och då köpte han lite skumgodis te mej, jag äälskar sockerbitar o skumsvampar.
så nu sitter jag i soffan o coolar mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0