hm kanske inte jätteduktig ändå

Jag har verkligen försökt, men det här med att hålla igen på mat är inte riktigt min grej...

HUR ska man göra. nu har jag försökt med den där  natur-dieten, som by-the-way faktiskt vuxit lite grann, och nu smakar helt okej. Det enda lilla PyttePytteprobemet är att jag fått en gigantiskt ränneskita av det....satt ärligt talat o grät på toa nästan(nä här är vi inte sparsamma med intima detaljer haha)

sambon säger att man måste motionera mer istället. och det har han jädrigt rätt i. Men det som fattas är tid, och energi.

jag har total avsaknad av energi, är mest trött hela dagarna. fattar inte det.
Det måste vara det mest trista som finns, brist på energi.
Jag vet att när jag jobbar, äter bra gi--inspirerad mat och rör på mig, så blir jag piggare. Men det är helt omöjligt att börja bli seriös med mat o rörelse när man är energi-lös.

Nu har de större av mina trebarn o jag, tittat på det okända på tv4plus, säsongsstart ikväll. lill-fisen, satt med djävuls-ansiktet o hånflinade och gjorde väl i princip precis vad som helst för att reta upp storebröderna, han satt o blåste på dom (fast han låtsades att bara vissla) han ställde sig  ivägen femtio gånger framför rutan, tills nån kastade en kudde på honom...
han sjöng irriterande visor, som inte hade nån text bara konstiga skrik o ljud o läten.....
han låtsades fisa...

ja. var precis så exemplariskt bra irriterande lillebror som man bara KAN vara när man ´är 3.5år...
nu ska jag o sambon kolla på den elaka snickaren.
och om ni undrar,
så har vi en box som gör man kan spela in ett program o titta på ett annat...annars kanske någon stackare som läser här tror att jag ljuger, eftersom både arge snickaren o det okända går samma tid, nämligen kl åtta.

men så är det inte. Jag må väl överdriva ibland, tjata ibland, men ljuga sånt gör jag ICKE så var lugna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0