HEMMA IGEN!

jaha, då ser vi fram emot ännu en dag hemma bland dammråttor och leksaker och tvättning....lill-killen är FORTFARANDE sjuk, han piggnade ju till går, feber fri, och allmänt pigg och störig som bara ett barn kan bli efter att varit hemma utan att ha lekt med någon eller varit ute något alls på flera dagar.

men inatt, rs gårkväll, när vi hade fringe-tajm med schweitsernöt-choklad, nybryggt kaffe o annat mys, sambon o jag,
så komm lill-killen ner och var ledsen:-(

han hade ont i öööörat, och vi försökte trösta så gott det nu gick. Men hela natten har han legat o somnat till, sovit tre minuter, vaknat , gnytt o varit ledsen, som när man har spädbarn nästan.

stackaren.

så idag har han fortfarande ont, så vi får vara hemma. Han har i varje fall inte feber just nu. Själv är jag ap-tröött, man är inte van att vara uppe på nätter och hämta dricka o medicin och kissa och allt vad det nu är. Sen sover inte jag bra när något av mina barn är sjuka, man oroar sig och sover alldeles för lätt o medvetet om varje litet ljud som kommer från barnet.

nu ligger han i alla fall i soffan o klappar i händerna o vill ha makaroner till frukost, så helt döds-sjuk är han nog inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0