hej 2009

Ett nytt år, en ny början. Känns skönt att 2008 är över. Nu ser jag med tillförsikt fram emot det Nya året.
Precis som jul, blev nyårsafton annnorlunda...inte så farligt. Jag stukade ju foten, sen hade vi gäster hemma och efter middagen, började ett av deras barn kräkas, så de fick åka hem vid tio tiden. Sen var vi 4 mindre. Vi spelade wii-fit, ja inte jag då som satt med foten i högläge mest hela tiden, jobbar i morgon och har begravning, vill helst inte halta runt då, så idag känns det faktiskt bättre.

Sen väntade vi  in tolvslaget, skålade och gick ut på gatan för att se hundra tusentals kronor bokstavligt talat gå upp i rök... vi hade några småsmällare, ingen av mina pojkar ör överdrivet förtjusta i smällare så det var mest för sakens skull. Efter fyrverkerierna gick vi in igen och käkade ostbricka. Jättemysigt, sen körde jag hem den andra familjen, och efter det hoppade jag i sängen. Så det var vääldigt lugn och skönt måste jag säga.

maten var jättegod, och det blev en hel del över, så vi behöver inte bekymra oss om middagen idag.
Det lär bli en slö-dag, dels vill jag inte överanstränga foten för mkt, och dels för att det är skönt att ligga i soffan och glo på någon serie och bara vara...

i morgon är det jobbardags igen, jag har en begravning, och det brukar bli en arbetsdag, innan allt är färdigt.
På lördag ska vi tillsammans med min bror och hans familj åka till växjö till något bus-land med barnen, ska bli jättekul. Blir säkert lite mat och mys och lek med barnen hela dagen.

i övrigt i helgen blir det nog lugnt, och sen är vi snart tillbaka på det normala igen. jag gillar vardagen med, allt har sin plats, flyter på bra och man har dagarna fyllda med allt.

Nu får jag väl starta upp dagen lite och börja med att röja upp efter igår... Minstingen missade i varje fall allt, genom att somna redan halv tio. Men de stora pojkarna var med vid tolvslaget, fast mellan pojken kunde inte för sitt liv begripa varför vi lyssnade till den där "tråkiga" gubben på teven som bara tjatade om klockor....VI MISSAR JU HELA NYÅRSAFTON!!! 

kram och god fortsättning på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0