GOD MÅNDAG

jaha, ny vecka och jag inleder den med att vara hemma med min sjuke pojk.
Ska vara lite seriös och försöka städa store sonens rum idag. Förövrigt hade jag ett enormt nja kanske att ta i, men ändån, ett stort röksug när jag vaknade.
satte på nytt plåster, men det hjälpte inte. Klarade ut situationen genom att käka några djungelvrål (salta apor)
för jag har aldrig rökt o ätit salt godis, ingen bra smakkombination liksom. och som dom säger, alla sätt är väl bra utan dom dåliga, så jag hankar mig fram.

jag har i varje fall fortfarande en vilja att inte röka mer, och det är en faschinerande känsla, som jag faktiskt aldrig upplevt förr, jag har varit en inbiten rökare, som haft dom till tröst och annat, men det är dax att släppa den giftiga snuttefilten nu.

så.  Jag tänker gå vidare genom livet som en stolt icke-rökare så bara är det.

vet inte varför, har ju hört att man ska bli på ett sju-helvetes dålligt humör när man slutar, av abstinensen.
men jag är på ett fantitastiskt BRA humör, och sambon tycker jag är rolligare och snällare än vanligt....han gillar Icke-rökar-anna bättre än sura rök-anna!

men det är nog för att jag är stolt över mig själv och känner att jag åtminstone har lite karaktär i kroppen.

nu är det dags att ta en feber check på lill-killen. hej o hå på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0