FREDAG

Dagen började med -16grader kallt....härligt! Idag var det jobbar-dag, jag hade begravning. Jag var något orolig över foten, men den höll och känns inte alls så farlig som härom-dagen.

Det här året, SKA bli BRA. Jag ska börja med att hitta saker varje dag att vara tacksam över, om så bara för en liten solstråle eller ett vänligt ord. Jag ska verkligen anstränga mig, med att leva som om jag visste mina dagar var räknade. Min filosofi ska vara mindre tid att reta upp sig på småsaker, mer tid att göra vardagen till en härlig-må bra dag, trots dagis-skola-arbete-fiskpinnar-vardagar.

Jag tänker fokusera på det positiva. Det här året har mycket att erbjuda. Det är året som jag äntligen kommer ner i vikt. Året då jag slutar röka. Året då jag vinner på lotto, drömvinsten. Året då jag har väldigt många roliga saker i schemat.
Året då jag lär mig saker om mig själv. Året då vi hittar en balans med arbetsliv och barn och hus.
Året då vi bygger ut huset (35m2 stort vardagsrum inte fy skam)
Året då "vänner" återuppstår precis som sex and the city, så gör dom en långfilm....där Joey inte alls flyttade till LA och blev en helt annan karaktär som var tråkig.

ja jag har mycket att se fram emot. Lottovinsten känns nästan nära nu, vet inte varför men jag tror den slår in.
När jag vunnit den ska jag inreda vårt brygghus till atelje och måla tavlor på hästar och solrosor hela dagarna.

Nu ska jag äta schnitzel med familjen och sen se dagens inspelade avsnitt av Glamour. Ja det är fånigt. men jag har sett det sen -95 och det vore ju faen om jag gav upp nu.

Sen ska jag packa ihop lite färdsaker inför morgondagens leklands-besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0