fortsättningen rökstoppet...

snart ett dygn utan ciggaretter....och det går JÄTTEBRA. det är lite att jag måste påminna mig själv om att nej jag är inte en rökare...ex lagar mat, tänker att " Nu ska jag ut o röka. då måste jag påminna mig själv om att  "nej du röker inte längre"....
men det går bra. suget kommer och går, men jag har ju en vilja att sluta, det är ingen som tvingat mig att sluta, det är ingen som mutat mig eller att jag är gravid eller så. Det är bara jag själv som verkligen inte inte inte gillar lukten man får, av en cigg, jag gillar inte fimplukt, jag gillar inte att förgifta min kropp, eller att vara beroende av något gift...

jag vill vara fri. Sen har jag verkligen varit långt nere i nikotinträsket, eftersom jag verkligen tyckt om smaken av rök i min mun...
vad är det för något egentligen????
kaffesmak=gott
chokladsmak=gott
oxfile=gott
'rök= bläh
det säger ju sig själv....

fattar inte att jag hållt på av o till sen jag var femton! trots att jag hållt uppe under graviditeter o sådant, så har jag börjat igen när något gått mig emot.
Jag har varit glad idag! jag har varit lycklig och stolt idag. stolt över min karaktär. stolt över att jag kan OM jag vill.
stolt över mitt beslut. och att jag faktiskt genomför det, inte bara PRATAR om det, som man så lätt gör...

visst är vi snurriga som ska banta sluta med kolhydrater och sluta röka och allt på en  o samma gång, men å andra sidan , så är det ju lika bra när man har ångan uppe att köra hela grejset...

ok en liten bekännelse. vi har köpt choklad o godis....vi bara var tvungna att ha något sött då vårt nikotinmonster växte sig stoort.

trevlig lördagskväll på er, själv ska jag tillbringa kvällen med att kolla in en ny spök/rysar-film och äta mumsig choklad.
jag har mens o slutar röka, så det är TILLÅTET  idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0