surt

igår var sambon lite sur. Inget konstigt med det, egentligen. man FÅR vara sur ibland, eller nere. eller bara allmänt trist.
Men Jag,
måste genast analysera, fundera på vad JAG gjort eller INTE gjort, för att han ska vara sur...
Tankarna snurrar runt runt, ja det är säkert för jag är sån tjatkärring, som om jag vore femtio istället för 30 plus.
Det är säkert för att jag inte gjort det eller det...
men när jag tänker efter. . . varför ska jag ta på mig, hur en annan människa mår? det räcker väl att jag tar ansvar för hur jag själv mår, och utgår från det?
Han behöver ju nte vara sur, för att jag gjort något, eller inte gjort något eller tjatat.
jag är sur många gånger, ibland på grund av pms, eller en dålig dag när kaffe är slut o bilen krånglar o ungarna är tjuriga...
det är ju så onödigt att självutnämna sig själv som roten till alla andras elände och humörs-stämning.

så sen slutade jag grubbla på det.
Idag har jag suttit i gamla bettan dvs den gamla grävaren på jobbet hela dagen. Det ska jag även göra i morgon och torsdag, fredag med.
Men det är bra med att få tillfällen att bli bättre på något  så jag klagar inte.
Idag är det en officiell nystart för min BANTNING.

min nya diet heter Anna-dieten.
den är enormt planerad och går ut på att helt enkelt ÄTA så LITE som möjligt, under så LÅNG tid som möjligt, och samtidigt RÖRA på mig, så MYCKET  som möjligt...
ÄTA-LITE
LÅNG TIDSPLANERING
MKT MOTION
INTE GE UPP....

förr eller senare borde jag vinna kampen mot fläskcellerna, om jag bara håller uuut. Så nu har jag levt på knäckebröd och lättfil hela dagen..
men så brukar mina dieter alltid vara enkla att hålla på, första två dagarna. sen har fusket börjat. men icke så nicke den här gången.
jag ska även köra matdagbok.
skriver man upp vad man äter borde man kunna hålla sig från semlor och annat otyg.
nu väntar jag på att sambon kommer hem så jag kan ut och gå en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0