söndag ingen vilodag...

idag var det dax att pallra sig upp i ottan, sköter ju ljudet på gudstjänsterna vissa helger, och detta var en sån helg.

 nu har jag bara en kvar i kväll. Vanligtvis brukar jag vara ledig dagen efter, som i morgon, men eftersom jag är den ende som kan köra grävmaskinen, så måste jag gräva i två dagar nu, så tar jag onsdan ledig istället tänkte jag mej.


Melodifestivalen i går var väl inte nån större höjdare. exet satt och lekte han var tonåring igen, och diggade till lili o susie, själv om jag skulle tvingas välja, skulle nog kört på country-dixie-chicks-kopiorna.

Men eftersom röstningen numera är så enormt invecklad, och verkligen så ALLVARSAM att man kan tro att det är enklare att välja president i usa, än att välja ut en låt på en sketen DEL final...

så tröttade vi snabbt här hemma.


Jag förstår mig inte på Amy Diamond. jo jag fattar att småtjejer gillar henne, men herre gud, är inte hon typ 16 17 år nu för tiden?

nog för jag börjar bli gammal, men inte f-n klär man sig så i den åldern?  Amy ser ut som nån läskig levande porslinsdocka, och exet o sambon slog vad om att hon tillhör nån sekt av något slag.


sen vet jag inte men rösten är ju extremt ordinär, det är ju inte nån direkt klang usch nu är jag elak, förlåt Amy, du är säkert jättesööt och snäll och duktig och allt,

men för mig personligen så kommer frågetecknen på VARFÖR  hon ens är med i melodifestivalsammanhang?

fast å andra sidan så tyckte jag botten var nådd när krister sjögren stod och sjöng om europa på det mest patetiska vis att jag först trodde han var ironisk mot schlagern, men sen insåg med förskräckande insikt att gubben var seriös  i sitt AAAJ löööve joooroopp....


måns zelmeröv såg faktiskt med lite skrämmande sekt-lik ut, ungefär som i den där filmen där alla i det perfekta villakvarteret är robotar och mathew broderick ska försöka få sin nicole kidman till att bli en robot hon med...STEPFORD WIVES heter den ju...

lite så robot-perfekt är han ju månsen.

nån som inte var så perfekt var väl just lili o sussi...fan åldras med värdighet föråldrade kvinns...det är något skrämmande (!) över mogna damer som har samma frisyr smink o kläder som 20 år tidigare....

tycker jag nu, vänta bara jag kanske lallar runt i visa magen top o skiipants när jag är femtio jag med vad vet jag...


OCH nu när jag ÄNDÅ är inte i ett klaga stim...

hur jävla kul är Petra Mede. egentligen?

och  var dom tvungna att tvinga människan att gå en årslång kurs i hur man bäst- artikulerar- och-ljudar-med-munnen-så- att vilken-idiot-eller-en-utan-hörsel-kan-fatta-allt-precis-allt-som-hon-säger...

hon rör ju så mkt på munnen, och låter precis som när hon satt i morgonsoffan med david batra och lekte teve-program-ledarinna...

ÄR hon seriös? eller är hon otrooligt mkt ironisk mot det glättiga i schlagerfestivaler så hon försöker överglänsa glättigheten och överdríva den tusen gånger om?


man klarar till slut inte av att se människan...så nu har jag gnällt klart och jag lär se det nästa helg igen ändå såklart.
förresten, bar HEATS sångare en peruk???
vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0