måndag och allt är väl

En dag där allt man har planer på att göra, skapar mer-arbete, krångliga genvägar och förseningar. Det jag SKULLE gjort i dag, gick inte, utan det ska jag göra imorgon. Och det en annan skulle gjort i morgon, får den göra på onsdag, men det kunde inte den, så det blir nån annan som får göra......on and on and on...

jag säger bara det: TUR  att det finns kaffebryggare på jobbet.

I övrigt fick jag en nära döden upplevelse, det högg tag i bröstet och jag var i princip oförmögen att röra på mig det värkte, högg på något vis... höll kanske i en kvart eller en halvtimme, svårt att avgöra. sen var jag andfådd, men det tycker jag nog att jag varit innan med....

jag har trott att det beror på att jag gått upp i vikt sista tiden...men va fan, jag har ju inte gått upp tjugo kilo precis...bara fyra. men är andfådd som bara den.

ska faktiskt ringa läkaren i morgon, det är visst någon ärflig genetisk defekt som gör att vissa lättare får blodproppar än andra, pcthalt eller vad det nu hette, och denna defekt har visst lillebrorsan, han fick ju två blodproppar i höstas. Själv vet jag att jag fick en när jag fått minstingen, efter förlossningen, i handen.

så det finns ju  i släkten. Det är något som ett enkelt blodprov kan säga om man har eller ej.

i övrigt har jag slöglott på  familjen annorlunda. ett program om familjer med många barn.

En familj hade tio ungar.

då kan jag inte låta bli att tänka: vad är det som gör att en människa tycker att den har såå bra gener, att hon mååste reproducera sig tio gånger om?
dom såg inte ut som raketforskare precis, utan som vanliga människor..

men sen inser jag att det är ju inte vidare snällt tänkt, och vad för gener för JAG själv vidare egentligen?
Jag är ju inte heller varken raketforskare, ingenjör eller har något nobelpris i litteratur.

Det enda jag är, är småtjock, småknäpp, snurrig, och lite ensam-varg.

Hur som helst har jag inte varit lika deppig idag, jo jag har nära till gråten, vilket jag ALDRIG har annars då jag är en ganska "kall" människa utåt sett. Jag gråter på insidan istället. Vet inte  men jag gillar VERKLIGEN inte att gråta.

Ciggaretter är nåt jag INTE tänker på, ( ok bara när jag skrev den meningen)
men MAT, VAD FÖR MAT SOM HELST socker godis choklad läsk glass semla ge mig ge mig ge mig....

jag tror helt enkelt att min hjärna kopplat om i huvudet, och förstått att den har ett sug efter något den inte längre får, men det är inte nikotin han kommer ihåg,....utan föda. mat godis.

så jag MÅSTE AVGIFTA mig från mitt begär över att äta vad som helst....

nu ska jag gå o sova. goder natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0