lördags-mys med hästarna.

Idag ställde jag klockan på halv sex, gick upp, slängde på en kopp kaffe, och satte mig sen i bilen för att morgonutfodra i stallet. Jag älskar att mata hästar på morgonen.

Det är så där mysigt halvskumt ute, man går in i stallet o känner doften av häst slå emot en, och ifrån alla hörn o kanter hörs morgontrötta dova gnäggningar...man pratar lite med dom, och ger dom hö och pysslar lite med mockning och sopning och radion står o mumlar i hörnet.
Det är mys-faktor.

Halv åtta var jag hemma igen, och nu satte jag mig en stund framför datorn med min kopp kaffe.
Iövrigt vet jag inte vad som står på agendan idag. Vi pratade lite om att bowla med barnen sen ,men man vet aldrig med L, eftersom han lätt ballar ur om allt inte är som vanligt, sen om det är en positiv förändring spelar liksom ingen roll, Allt ska alltid vara samma, inga förändringar här inte.

Ikväll är det väl melodifestival igen, och det blir väl att vi fixar nåt gott och bänkar oss framför teven framåt¨åtta...

på tal om teve, tänkte jag nu , eftersom jag gillar att lista saker, och jag redan listat favvo-filmer, nu lista favorit-program..

1. GLAMOUR. jo det är sant. Denna låg-budget-töntiga-dag-såpa har jag följt sen den gick på Nordic channel, och inte fan ska jag ge upp nu. Jag har blivit idiotförklarad många ggr, och jag vet väl att det inte är nån högre klass på serien,
men det är en vana som är svår att bryta.

2. GREYS ANATOMY. need I say more?? Mc dreamy, Mc Steamy och Denny...hur bra som helst även om tårkanalerna oftast står vidöppna efter ett avsnitt...

3. ÖVERNATURLIGA FENOMEN  (discovery channel) spökprogram, rekonstruktioner av sanna händelser, mörka gamla knarriga korridorer och onda andar. Det och en påse Riesen gör alltid en på gott humör..mys-rysa lite.

4. LYXFÄLLAN  nja nu är jag ingen människa som vältrar mig i andras ekonomiska bekymmer på deet viset, men jag gillar  dom där budget tavlorna med alla tusenlappar på, och tänker efter varenda program att NU nu ska jag göra en ordentlig budget...

5. ARGA SNICKAREN... så klart man tittar på det och gottar sig i att även om vårt tak inte är klart, det fattas golvlister här o var, och inget rum egentligen är riktigt fäärdigt, så finns det ALLTID dom som har det värre.,och man känner sig inte så stressad över allt som borde göras...

6. DU ÄR VAD DU ÄTER ja Anna Skipper. vad säger man? mycket originell kvinna, men rolig att se på, för att inte tala om det där bordet i början när man ser vad de ätit under en vecka..och när jag ser programmet ska jag ju genast börja leva på alger o köra detox kur och allt vad det är...

7. DET OKÄNDA spökprogram, kanske inte alltid jättebra, men även där mysfaktor, och nåt som stor-sonen o jag har som egen-grej, ligga i soffan o käka riesen och glo på spökprogram. Det där med riesen-kola o spöke vet jag inte men det hör ihop på nåt vis.

8. HIMLEN KAN VÄNTA. nu går inte den serien mer, men tyckte det var så otroligt bra och gripande och gav en inblick i hur stark en människa faktiskt kan bli, även om man inte tror det.

9. I EN ANNAN DEL AV KÖPING helt fantastiska karaktärer, så glädjefyllt och bra helt enkelt.

10. VÄNNER. friends...ja vad säger man. en av dom absolut bästa serierna som någonsin gjorts. fick jag bo i en serie hade jag bott i Vänner. och varit Phebe så klart.

nej nu är det dags för att göra något. kanske IKEA? alltid trevlig lördagsutflykt...får väl se vad sambon säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0