ledig dag

Idag var det meningen att store-killen o jag skulle till jönköping för att kolla upp hans tänder, men lillkillen ville absolut inte gå till något dagis, och därför följde även lille-fisen med.
Det tandläkarbesöket var ju snabbt avklarat, så vi bestämde oss för att sticka till ikea, för att fika. men när vi kände doften av köttbullarna o såsen, bestämde vi oss för mat istället....

Jag tog en mellanportion, ikea har olika storlekar rs olika mängd köttbullar på menyn, och jag tror det är 5,10,15 eller 20 köttbullar man kan beställa.

till lillefisen, tog jag en barnportion med 5 st, till mej o storkillen beställde jag mellan. det var inte 10 utan 15 st...
herregud det äter vi aldrig upp tänkte jag, men lyckades ändå få med mig tre st chokladdesserter innan jag kom till kassan...

Men. vi högg in, lillefisen glufsade i sig sina 5 köttbullar plus fem av mina plus all potatis, utan att blinka, och sköljde ner alltihop med  ett par glas äppeldricka.
storfisen käkade upp allt på sin tallrik dvs 15 köttbullar med sås o potatis...

så lille 4åringen käkade lika mkt som jag. sen stoppade vi i oss choklad desserten med, och sen var vi mätta och goda...

Efter maten strosade vi runt på ikea och handlade lite pyngel, och sen var vi trötta o åkte hem.

Såna dagar gillar man. Mysa lite med killarna och bara ta det lugnt. I morgon är det dags för arbete och grävning igen.
OCH OCH  så SKA jag ringa till läkaren med, för jag ÄR andfådd, och har en konstig stickande känsla i höger sida där lungan sitter så NÅT är det som inte är som det ska. eller  nåt. 

ELLER  är jag bara hypokondrisk. men inte fan blir man andfådd av hypokondri?

Helgen förresten avlöpte finfint, melodifestivalen bara småtittade jag på, man tycker inte riktigt det passar sig att  gå  o sätta sig framför teven när man har trettioårsfest..

Jag hörde att det var en krånglig röstning, men jag fattar inte problemet, om man retar sig på röstningen, skit i att rösta, jag menar om INTE NÅN i hela sverige ringer på några bidrag, mer än EN gång,
borde dom ju fatta att dom ska göra om reglerna. eller?

vem orkar ringa fem ggr på samma låt, det är ju helt vrickat? nåväl. jag ska i varje fall glo på lördag jag är ju en melodifestivaltönt i själv o hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0