ledig dag...

idag är det ledigt. när man jobbat helg brukar man ta måndagen fritt, men nu hade jag lite grävning mm så jag valde idag som ledig dag istället. I eftermiddag ska sambon och jag på adhd-träff. Vi ska träffa andra familjer som med har barn med detta funktionshinder, det är BUP som anordnar. Ska bli kul!

By the way, Såg The wrestler, med Mickey Rourke i helgen. En fantastisk film, lågmäld, lågbudget och fullkomligt drypande av uppgivenhet men ändå kämparglöd. Jag säger bara SE den! den är så enkel men ändå otroligt gripande. Den lämnar spår helt klart.


Och när vi ändå är inne på filmer:

mina favoriter...


1. DIMMORNAS BRO , med vivian leigh (hon i borta med vinden)

en så otroligt sorglig film som jag brukar sätta på när jag känner mig nere... det tar inte tio minuter in i filmen innan tårkanalerna fått frispel, trots att den är gammal och svartvit. Man tycker sitt egna liv inte är så pjåkigt efter en Dimmornas-bro-runda...

2.SAGAN OM RINGEN Say no more...vem blir INTE glad av att se viggo mortensen i högform??? ögongodis....

3. THE WRESTLER se den och begrunda.

4. BROKEBACK MOUNTAIN ok tältscenen var lite kämpig även om jag inte har bög-fobi alls, men i övrigt sååå vacker film.

5. THE DESCENT (instängd, svenskt titel)  otäck och film man hoppar till här  o var på kul skräckis helt enkelt...

6. THE MIST en B-film men med ett slut som sätter sig i huvudet  och gör en knäpp. se!

7. WEDDING SINGER adam sandler o drew barrymore i högform, en orgie i det kära 80-talet!! underbar!

8. ANCHOR MAN  med will ferrell, har sett den tio gånger o hittar alltid nya skämt i den, bara såå kuuuuuuul!

9. BLADES OF GLORY  även den med Will Ferrell, och bara att studera deras dräkter är ju skratt-attackigt!

10.  DUM OCH DUMMARE en gammal klassiker som gör mig lycklig, särskilt i scenen när dom är på restaurang och lägger stark krydda i bovens hamburgare larvigt låg barnslig humor som alltid går hem i stugan.

det var ett urval av mina favoritfilmer, sen kan man slänga in en hel tomtesäck med skräck, gärna helst 80tals skräck som fredagen den trettonde, huset som gud glömde filmerna, poltergeist mm
'
mest skrämmande filmen av dom alla är Skräckfilmernas Skräckfilm: The Shining! naturligt vis den Stanley Kubrick regisserat med Jack nicholson i huvudrollen, INTE den andra nyinspelningsversionen som stephen King själv varit o kladdat på, och gjort nån 4 timmars film av bläblubla gäsp.

Sen kan jag avrunda min filmnostalgi-tipp med att säga att jag fortfarande gillar BlairWitch Project. Det är alltid kul att se en rulle som är så billig men ändå så effektfull!

finge jag skulle jag kunna bo i en biograf. Älskar att se film, tuggar i mig det mesta utan en genre: Action. en action film och anna sover inom en kvart...

ende action jag orkat se igenom var väl första Die hard filmen, men näe action går inte hem alls.
Nej nu ska jag ta tag i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0