kartong-pojken

här är min adhd-sons rum....rättare sagt VAR hans rum, i förrgår fick jag rycket och bestämde mig för att möblera om  och byta rum, så numera har VI detta sovrummet....dock utan kartonger:-)

han får ju mani på saker, först var det fick-ur, såna gammeldags med kedja, som höll på ett par månader, sen gick det gradvis över till svampar och han kunde varenda svampsort  i skogen nej du det där är en stolt fjällskivling och där är en ticka....sen blev det mata ankor.

mata-ank-perioden höll i sig i ca två månader. Nu har det varit KARTONGER. alla sorters, stora som små, det som finns på bilden är ett litet urval av alla han hade...

kan ju nämna att det inte var såå lättstädat precis..




nu har manin börjat över gå i kortlekar, så vi har övertalat honom att vi fått lägga in de största kartongerna i en klädkammare, mot att han fått några kortlekar av oss för varje kartong....de är ju så stora och skrymmande att man inte får plats med annat i rummet än just kartonger, och ett tag kändes det som vi bodde i  ett flyttlass, för i sin snällhet har han broderligt delat med sig av alla kartonger till sina syskon, så DOM hade med kartoner i sina rum....

kul med intressen kanske, men hur man kan ens komma på att kartonger är ett kul intresse är för mig en gåta!
på åter seende nu måste jag göra nån mat tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0