helger går alltid så fort...

Redan söndag, fattar inte varför det går så fort, tiden, när man är ledig.

I går skulle vi ha lite fest hemma med lite goda vänner för att fira sambons 30årsdag. Vi funderade på vad för mat, och vi kom ´fram till lite exotisk buffe vore ´väl bra, alla äter ju alltid något.
Så jag åkte väl iväg o handlade, kom hem, började med att förbereda och 5 timmar senare var jag väl klar...

trodde inte det skulle ta såå lång tid.
Men det blev gott,
det vi bjöd på var:

krämig pastasallad m paprika vitlök basilika cremefraiche och purjolök
tomat o mozarella-sallad
grönsallad m feta ost mm
vitlöksbröd
lufttorkad skinka
kycklingklubbor
texmex-skinka
sweetchili-fläskfile
potatissallad
färsk ananas
stjärnfrukt
honungsmelon
galiamelon
physalis
kiwis
päron

och chokladmousse som dessert.

tyckte det var bra, förutom att det blev en massa över, men det blir det väl alltid, man tar alltid till förmycket med maten, så den verkligen räcker.
Idag är man lite seg, men får väl börja ta tag i städningen antar jag. Jag är ingen alkoholmänniska, förr kunde jag dricka, men nu för tiden blir det bara inte, vet inte varför, men drack en halv cider och en bayleys till kaffet igår,
ändå känner JAG  mig seg..
Nej nu måste jag ta en stor kopp kaffe och vakna till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0