helg-mysig

sitter här i soffan o dricker kaffe o lyssnar på min sambos och mitt ex:s  gnölande om hockey   o djuurgårn o leeksand och känner att det går in i ena örat o ut ur det andra lika snabbt.

Dagen idag inleddes med ett jobb, det var dop i en av våra äldre kyrkor, så jag var uppe hyfsat tidigt och drack kaffe, strök finkläder och sen åkte framåt halv tio.

Efter dopet åkte jag hem och till min glädje och lycka hade min käre sambo pallrat sig upp, visserligen bara från sängläge till sittläge, han råkade somna i soffan i natt, efter att ha råkat titta för djupt i ett whiskeyglas tillsammans med min käre storebror igår kväll. Vi var nämligen bjudna på middag hos dom (de bor tre hus ifrån oss) igår.

Det var jättemysigt, dom hade pysslat med god mat, vi åt bland annat t-benstek och grillat vildsvin...inte helt fel även om jag inte är en köttmänniska så kan det vara gott ibland....

Hur som helst så var vi lite sega så här dan efter, även om det inte blev så sent, så vi var iväg en sväng ner på stan och handlade lite gött till kvällen. Sen drog jag på mig stallkläder, och åkte ut till hästarna för att ta lite fina kort i solskenet och snön.

Nu kom jag hem och hittade sambon o exet framför en hockeymatch med en varsin kaffe o lite godis.
Man måste vara försiktig när exet är här, och INTE prata om filmer, Det finns nämligen en LITEN möjlighet att han bara MÅSTE berätta halva filmen, och gäärna slutet, förlåt T du har blivit bättre men ändå...

Han är en sån där människa som, om man sitter o ser en film som han har sett innan, och fnissar ungefär en halv sekund INNAN skämtet eller den roliga scenen händer...Eller säger DU  vet ALDRIG vem mördaren är ( innan man ens vet att någon ens har blivit mördad)  eller GÄÄRNA säger "..kolla här nu ...det här är för jävla bra...innan en scen.

Om vi inte tittar på film, så gillar han att sitta och recitera repliker ur favoritfilmer, senaste två månaderna har det varit "batman the dark knight"
, - do I look like a man with a plan????

nej då, det är inte så illa. han är jävligt kul av och till, och vi är glada att ha honom i familjen både sambon och jag.

Min kära sambo förövrigt,
sitter i sin älskade födelsedagspresent och njuter.
 Fick han en massagefåtölj månntro?
 näe.
 
men en matchtröja från leksand av sin bäste vän, där laget signerat sina namn på baksidan och han har sitt eget namn på ryggen....

u så snygg han tycker att han är. Jag själv la inte ner så mkt tid och energi på hans 30årspresent, det kändes liksom ganska dödfött att försöka komma på nåt bättre än biljetter till en hemma match med favvo-laget, en matchtröja och leksandresa....

så jag köpte honom ett presentkort på expert istället....fint va???
idag är det alla hjärtans dag, och jag fick ett hjärtan fullt med gelehallon av sambon.
gulligt av honom att komma ihåg en sån här dag, själv gjorde jag det inte!

snart är det MELODIFESTIVAL  och då är det stämning hemma hos oss, jag gillar fåniga musiktävlingar, och förra veckan missade jag ju esom vi hade trettioårsfesten då.

jag tror jag redan nu hejar på måns. inte för att jag hört låten, men han brukar ha bra låtar och han kanske skulle passa nere i europa. vad vet jag. nu ska jag ut med hunden!

trevlig alla hjärtans dag på er alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0