grabbarna grus och jag....

...ännu en bild från Nerja, medelhavet i all sin prakt. Man längtar tillbaka, inte för att det var just Nerja, även om det var kanon-fint, men just FRIHETEN, det enda man behövde tänka på var vad man ska äta, och att man har tillräckligt med solskyddskräm....



jaja. om tio år kanske vi har råd igen att sticka iväg:-)
Idag är det fredag, och eftersom sambon ska iväg på nån lokal-hockeymatch, så ska jag och grabbarna grus mysa till det, och gå ner till hemfilm och hyra några filmer, köpa på oss lite gott och gå hem och rulla ner bioduken!

I övrigt har jag försökt strukturera upp mina morgonar, och numera har jag bättre koll på tiden, och är ingen tidsoptimist längre, utan försöker ha en dead-line, och HÅLLA den.
Så kvart över åtta satt alla barn fullt påkilädda i bilen, jag hann gott och väl att lämna den förste på rätt ställe, komma på att mellankillen nog har bad, hem o rafsa ihop lite badkläder o en handduk, iväg till skolan och ändå vara där tre minuter i halv! jag hann till o med att små prata lite grann med en klasskompis mamma, och jag kom på mig själv med att sitta o sjunga i bilen till jobbet.

Tänk vad lite "gott om tid" kan göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0