femton minus och grävning...

idag var det grävningsdax igen, och det bådade inte gott när temperaturen visade 15 minus, men grävaren startade och allt gick som smort...lite kallt var det allt, men jag tänker inte klaga.

Jag tänker återigen rekommendera  www.mittlivsabina74.blogspot.com läs, begrunda och ta efter...
 
maken till mer positiv människa får man leta länge och väl efter, och även om hennes blogg är så otroligt bottenlöst sorglig, så är den samtidigt en stark vägvisare till hur vi bör leva våra liv och fylld av så mkt kärlek och glädje!

Nej hon är ingen guru,
 
bara en helt vanlig tjej som drabbats av obotlig enormt elak och dum cancer, som nu hotar med att ta hennes liv. Det finns mycket som bara pekar åt ett håll, nämligen åt dödens .
men Sabina,
 trots sina smärtor och starka mediciner, väljer att blicka FRAMÅT. Hon har sitt sikte inställt åt RÄTT håll. Hon har valt livet. Hon väljer att se det bästa ur något så svart och hemskt. Hon är ljuset trots att hon enligt alla livets regler, borde vara i något kaos-artat mörkt dystert hål.
Men det är något hon har förstått. Dras hon ner i det mörkret, ja då vinner det. Men hon har inte givit cancern, eller Tengil som hon väljer att kalla den jävliga sjukdomen,
en millimeter av det som är Hon.

Jag, med många andra, föjler dagligen hennes Kamp, och genom sitt sätt att beskriva sitt liv, sina vägar att göra det bästa ur situationen, ger hon mig och alla andra hela tiden nya tankeställare, nya sätt att se på saker och ting.
så LÄS hennes blogg!

Själv är jag på dag 2 av min i sammanhanget ganska löjliga bantning, och det går bra. Jag lever på knäckebröd o grönsakssoppa, och jag är nöjd.
Det gäller bara att hålla ut, och inte ge upp.
Ill be damned om jag ska gå en sommar till o känna mig fet och ful. Livet är för kort för såna saker. Nu är jag missnöjd med min vikt, så då får jag väl ta tag i det då.

och förresten,
kunde jag SLUTA röka, efter alla år, så borde hålla igen på mat inte vara några svårigheter....
nu ska jag dricka en kopp kaffe, denna gudomliga dryck...jag säger då det, det må vara hänt att jag inte får äta choklad, och inte röka,
men KAFFET ger jag inte upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0