abstinens eller?!

...Det har ju gått så bra det här med att sluta röka. jag är VERKLIGEN inte sugen ett skit på att dra in gift i mina lungor. MEEN...

jag är ju på ett så pissigt skit-humör rent ut. jag gnäller på dom som går att gnälla på, surar, tjurar, kollar i kalendern om det inte är dags för mens snart eller nåt,

surar tjatar gnäller om o om igen. Tittar på ett ghostwhisperer-avsnitt o börjar bööla, TROTS att varenda avsnitt i princip är lika dana, ett spöke. som är argt, får hjälp o blir snällt o går in i ljuset....

Om jag inte använt preventivmedel, hade jag trott jag var gravid, så känslig som jag är förtillfället.

Jag fattar bara inte. jag gnäller på sambon för att han inte gör ett endaste smack hemma,
men lägger mig själv i soffan o dumglor på teven för jag inte har någon lust med något alls.

Det känns som om jag nästan är ...deppig

...över att förlorat en vän! (ciggen)
 
men det var ju en jävla vän, som i smyg försöker förgifta mig med lungcancer emfysem kol eller annat jäkligt....en ulv i fårakläder liksom. är det något att sakna???

men varför annars skulle jag vara så deppig? allt känns så trist....

DET GÖR MIG FÖRBANNAD

eftersom det i skrivande stund finns alldeles fullt med folk som kämpar mot ÄKTA monster, drakar och demoner i form av tennisbolls-stora tumörer, smärtor, våld elände och annat skit...

Människor som varje dag vaknar ,med döden som sänggäst, som en elak ande, som dom måste gå hand i hand med, dag efter dag, och ÄNDÅ försöka leva sitt liv, glädjas åt sina barns födelsedagar, planera resor, gå på fotbollsmatcher och heela tiden sitter liemannen där bakom o hånflinar...

så går JAG här hemma och är tvär-sur, för att gubben glömt ta tvätten, ungarna är lite stimmiga och jag har huvudvärk...lite lite huvudvärk.

som botas med en treo i ett glas...

det är ju otroligt jävla dumt och knäppt så det inte finns...

GE MIG LITE VERKLIGHETSUPPFATTNING FÖR FAN. Jag HAR arbete, hem, friska ungar, goda vänner och en frisk kropp...var TACKSAM ANNA.

suck. det måste vara mens på g. annars vet jag inte alls.

Kommentarer
Postat av: Camilla "lillmamman"

Hej på dig!



Hittade hit via viktsnack : ) Grattis till det vettigaste valet i ditt liv, sluta röka.

Det du skriver kunde vart jag för ett år sedan. Då slutade jag. Röksuger, vanmakten GÅR över. Har du läst Allen Carr? Det låter så när du skriver.



Vikten vill jag skriva om, jag gjorde som du. Jag slutade äta, dieter, piller, vansinnes utbrott, tränade röva av mig, hetsåt, slutade äta, beställde piller.



Det hela slutade med att jag sitter här idag, mer än i början tyvärr. Jag sabbad min kropp och har nu fått börja om genom att äta helt vanligt.



Du behöver inte hamna där. SLUTA med en gång att beställa piller, sluta tänka så som du gör om din kropp och sluta för gudskull hata maten. Det kommer bara straffa sig i slutändan. Jag gjorde allt det där och nu sitter jag här..

Jag tar tag i det och ÄR glad även om det vart jobbigt. Rökningen var inga problem däremot utvecklas sättet att tänka åt helt fel håll. Familjen tar mycket och man blir helt oigenkänd.



Om du vill kan du gärna maila mig. Jag satt i precis dina tankar för ett årsedan, gjorde misstaget och sitter nu här. När jag såg dig skriva öppnades ögonen och jag såg mig egen situation klart. Om du vill alltså...



Lycka nu till! Du fixar detta. Rör på dig, ät vanligt då ordnar det sig...



/ Camilla



[email protected]

2009-02-02 @ 20:31:26
URL: http://www.lillmamman.se
Postat av: gladmymlan

hej o tack för svaret!

ja idag känns det faktiskt lite bättre. pratade med en kompis, som bantade hela förra året, men slutade på två kilo plus, sen slutade hon banta, och åt vad hon ville o tränade det som var kul, och nu har hon gått ner de kilon hon ville, utan banting.



tror man låser sig vid ett sätt att tänka, som är helt felaktigt!



tack för ditt stöd, och krisar det sig, skriver jag gärna till dej!!

häls anna

2009-02-02 @ 22:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0