snart söndagen över då

dom här små glada penseerna satte jag idag utanför dörren till glasverandan....




det känns ju helt okej med dessa små rara blommor, och några jag ställde i en kruka vid brygghuset....det är bara det att jag så väl veet vad som väntar på mej på jobbet i morgon....närmare bestämt tretusenfyrahundra penseer till...

nu börjar planteringen på alla fond-gravar vi har, och som det ser ut nu, är vi väldigt få, vi ligger efter med en hel hög grav-rabatter och jag mår fortfarande si-så-där....hade kännts mkt bättre att stannat hemma, men å andra sidan, beror hjärtklappningarna och andnings-svårigheterna på ångest, så är det ju lika bra att gå  o jobba, jag menar, jag blir ju inte direkt friskare för att jag går hemma!

jag är ju en sån som avskyr att gå hemma. jag har avskytt det när jag varit mammaledig, sjukskriven eller arbetslös. jag måste få känna mig behövd och någorlunda viktig ( jo så självklart är man väl lika viktig även om man går hemma)
men jag har ju vänner som är sjukskrivna eller arbetslösa, som lyckas klara av det  ändå, att gå hemma. Dom kanske går o fikar tillsammans, dom har det fint hemma, själv, när jag blir hemma mer än ett par veckor, då faller allt.
då ser mitt hem värre ut än  nånsin , då är jag ju arbetslös, och esom jag är det, behöver jag ju inte stressa utan skjuter upp allting till seenare....

så jag vill inte gå hemma. men heller inte jobba om hjärtklappningarna beror på att jag fått mördar-bakterier och snart kommer dö, om jag inte är i absolut stillhet hela tiden. man VET ju inte vad det ÄR...hade jag bara vetat, att "hjärtklappningarna är helt ofarliga och beror inte på annat än lite ångest, och att jag har svårt att andas beror på typ pollen" ja då skulle jag ut  o springa, jag VILL verkligen ut och springa vattentorns-rundan, men när jag nu är så drastisk, och inte veet
om skillnaden på att leva och dö eller åtminstone kan bli mer allvarligt sjuk, beror på om jag är fysiskt aktiv eller stilla, gör att jag inte riktigt våågar göra något mer än nödvändigt...

jag vet inte. ska ringa o kolla om rönken-bilderna visade nåt. gjorde dom inte DET då får jag lägga ner det här hjärt-klapperiet och ägna mig åt roligare saker.....

har i alla fall varit ute hos min älskade häst idag, red inte, bara borstade och pussades lite..sen stack jag hem och hittade min älskling framför grillen...jag är lite nykär idag, för han är nyrakad, och eftersom jag tycker min sambo är det snyggaste som finns, men inte om han har skägg, så blev jag så lycklig...
jodå han läser bloggen ibland, och visst kanske kanske samlar jag lite pluspoäng när jag skryter om honom, men jag ljuger i alla fall inte...

någon som ljuger, på riktigt, och som jag har blivit ordenligt OSAMS med, för att vara allvarlig, är min för-b j-va idiot-VÅG.

inte fan kan jag gått upp ett kilo till sen onsdags. han bara ljuger och hittar på och fattar inte att han är farligt nära att bli utslängd genom fönstret...jag ska ge honom en EN chans till. onsdag blir nästa vägning och då får han börja säga snälla saker om ha nska bo kvar i det här huset....

natti natti nu ska jag glo på film i sängen!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Må det solblommas blommor i sommar!

2009-04-20 @ 01:23:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0