robinson...

...vaknade i natt vid tre o kom på:

tänk robinson. och det blir min nya bantningsmetod. ska äta så lite som möjligt och bara när jag är riktigt "robinsonhungrig".


då ska jag äta några blad vitkål och kanske en halv morot.

borde inte det gå snabbt då? typ tio kilo på två veckor eller nåt? blir ju så trött på mig själv, vill faktiskt inte var så ytlig att jag låter utseendet styra hur jag mår invändigt, och vill inte gnälla på några överflödskilon, när jag vet att Sabina skulle varit lycklig om hennes enda problem vore några extrakilon...

men det är dö svårt att tänka på såna som har det "värre" för att minimiera sin egna problem.

kilona sitter ju där så fort en råkar se sig själv i spegeln, och man undrar - hur i helvete blev jag SÅN nu då??
 
och så tycker jag , att jag borde ha lite styrka att äta lagom motionera lagom och ge det TID...
men istället bestämmer jag mig för att banta på måndan, käkar sallad med mager vinegrette till  både frukost och middag, power-walkar / joggar två timmar den dan...

sen blir det tisdag, mager sallad och vinegrette te frukost o middag, men kanske nåt litet till mer...powerwalkar en timme i alla fall...

onsdag kommer, och nu börjar twisten i huvudet. "nu har jag varit så duktig så länge så nu kan jag väl unna mig lite gott" ( tidsbegrepp har jag uppenbarligen inte om jag tror att  två dagar är lång tid)
och så börjar jag fuska. och framåt torsdagen kommer misströstningen. .....
nu har jag ju ändå redan sabbat den här veckan...bättre köra på allvar på måndag igen....

och så slutar helgen i ett hav av blandat smågodis, choklad, frall-frukost med marmelad o ost, middag med gräddsås o potatisgratäng, och lördagskvällen är jag så stinn så jag knappt orkar sträcka mig efter fjärrkontrollen i soffan....

detta har nu hållt på hele vintern....och sen jag slutade rööka, har jag ju använt lite gott som tröst, och tänkt att hellre lite överflödskilon än giftig tobak i lungorna..
men det var innan åtta kilo plus det.

hur kan jag vara så motsägelsefull???
är det nån man ska känna, och kunna tackla är det väl en själv? jag har ju levt med mig själv hela livet och borde således veeta mina egna bortförklaringar och hur jag ska mota dom?

det hade jag ju gjort om det vore min unge, ja Ludd vet jag är galen i choklad så det är inte lönt att köpa hem för då äter han upp allt på en gång...

men själv tror jag att det går att ha liggandes en marabou mintkrokant 200grams i kylen utan att jag slänger bantningen genom fönstret, borrar ner mig i soffan och glufsar som om det vore den sista chokladkakan i världen...märkligt..

oj nu är visstklockan mkt o vi ska ju för sjutton gubbar jobba o gå i skola idag...bye bye


Kommentarer
Postat av: Kerstin

ja, detta kollektiva helvete inför bikinisäsongen. tur man kan gömma sej i trädgården bak huset för att få lite färg på fläsket.

2009-04-21 @ 09:36:54
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Daniel

Kom ihåg att inte överdriva, vanlig mat men i mindre omfång å mycket motion!

2009-04-21 @ 09:57:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0