påsken snart över..

..och gårdagen tillbringade jag med att först åka iväg o jobba en gudstjänst på förmiddagen, det var ju glädjens dag med all återuppståndelse och påskliljor som skulle delas ut och allt vad det var....

efter jobb åkte jag hem och kollade in sambon  o exet som skulle sätta upp studsmattan, så nu känns det  verkligen som vår!

eftermiddag/ kväll tillbringade vi tillsammans med svärmor o svärfar, chilles syrra och man, chilles lillebror o chillens lilla syster Vi käkade påskmiddag och så såna här:



fast då gick jag undan o läste aftonbladet undertiden, har ju i det närmaste fobi för såna där as, verkligen avskyr dom, är livrädd för dom och kan ju knappt höra någon som knappar för mkt på ett tangentbord, för det påminner om det där klickande äckliga ljudet flera kräftor i en hink bildar....trevligt hade vi, det är alltid trevligt när man träffas så där o tjatar om allt, chilles syster o man bor ju i stockholm så vi träffas ju inte så ofta...

så,det var min påskdag det.

Idag är det hästen på schemat, ska nog ta en skogstur igen tänkte jag mig, och så ska jag göra en ny BANTNINGS-plan...

joho go vänner nu gäller det, allt eller inget. Jag kan inte gå runt o inte komma i några kläder, och när jag kommer i dom så sitter det åt och sitter fult...blä...

sambon har med lovat att ta tag i det hela, så vi ska sätta oss ner och göra en bantnings-vecko-mat-sedel...
ska bli kul o se hur länge det håller den här gången...

jag har beslutat mig för att ignorera hjärtklappningarna...jag hade bra provsvar, så det SKA ju inte vara nåt.. Jag kan inte vara så här fysiskt inaktiv mer, är ju skit trist...

så  inte i morgon, för då börjar ju sambon vid fem på morgonen, men i över morrn är det Nicken o jag som tar vår vanliga klockan fem-tur. s å det  så.
och om jag så ska behöva leva på salladsblad som nån jäkla kanin, så ska jag ner åtminstone fem kilo till sommaren.  men vi vet ju alla min nivå på uthållighet...brukar stå sig en eftermiddag eller två max. Men nu ska jag göra en lista på vad jag / vi får äta, och sen absolut inte äta något utöver detta..hoppas DET kan funka.

nu är det frukost dags....

Kommentarer
Postat av: pernilla

du måste börja med det lilla först annars tröttnar du fort jag vet. så inte vrål banta ändra bara på kakor och godis först och kvälls promenader med mig så ska vi väll slås mot kilona eller.

kramis Pernilla

2009-04-13 @ 10:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0