påskafton 2009 snart till ända...

...och så här trött var min älskling efter att ha tillbringat dan med att sätta igen fönstret i köket...



han skulle bara ut o sätta sig några minuter, men det tog bara två sekunder så slocknade han där i stolen!

själv åkte jag ut till stallet, sadlade upp det gamla öket och gav mej iväg på skogstur. Det finns nog inte många saker som slår känslan av frid, som när man tassar genom skogen och ser solens strålar spela mellan tall och gran-stammar...det är tyst förutom hästens frustande och en och annan fågel som kvittrar...stillhet och ro...sen kom jag ut på en större väg och då blev det fart i den gamle gubben för vips så for vi i väg som någon slags raket över stock och sten.,,
min häst är ju faktiskt 20 år, men det fattar ju inte han! Han tycker det är såå kul att få sätta iväg, och finns det då en gren som ligger över vägen där vi galopperar så är lyckan total, han älskar att hoppa fast jag oftast försöker avstyra det...han är ju inget varmblod utan en framtung gammel knägel-benter fjording så för mkt hoppande blir det inte....

efter vår härliga skogstur så åkte jag hem, och vi började så smått förbereda vår påskmiddag....vi brukar åka ut till mina föräldrar och äta vanligtvis vid påsk, men inte i år, dom hade annat för sig, och det gjorde ju inget för vi fixade iordning en rekordelig påskmiddag hemma, med ägg, sill, köttbullar, prinskorv, salami, leverpastej, ost, bröd, räksallad, rödbetssallad och gud vet vad, så vi blev ordentligt mätta och goa....

efter den jättemåltiden blev det soffan för både sambon och mej, framför Robinson och en hel hög med påskägg med varierat godisinnehåll i.

Robinson. vad är det? gillar inte när det är såna olikheter, orättvisor, om man nu satsat stenhårt för att bli en Robinsonvinnare, så hamnar man i träsket, medans nån annan små fet människa som bara är där på kul, lyckats ta hem hela skiten för han har samlat kraft och styrka och orkar med tävlingarna på ett helt annat sätt än den som sitter fast i träsket. ...det är knappt kul att titta på för det är FÖR olika premisser dom lever där....skönt att Mika åkte ut, tyckte den där Erik hade helt rätt i att hon var nån överklass-brud i sitt lilla pärlhalsband...sen var hon ju så smal att jag mådde nästan illa av att se henne, som ett skelett med lite hud på, otäckt....
 
Nu är det bara att vänta på att dom röstar ut den där valpen med....och att nån i ledningen inser att det kunde vara kul att skicka tillbaka fetisarna från paradisön, till träsket, och låta träsk-folket få bo på ön.....det måste var a äännu värre att FÖRST vara på paradis-stranden och sen TEBAX till träsket... än att inte varit på paradis-stranden alls....men vad vet jag. jag skulle ALDRIG söka till Robinson, och OM jag varit så dum och gjort det,
och teve 4 varit ÄNNU dummare och antagit mig, ja då hade jag varit en av dom första som åkt hem, på egen begäran. jag skulle inte klara en dag utan mat, då skulle det finska blodet börja koka i mig och sen kan jag inte själv tala om vad som skulle kunna hända..

i morgon är det jobbardags, men det blir nog en betydligt gladare mässa än innan, skärtorsdagsmässa och långfredagsmässa är ju allvarsamma, men på påskdagen återuppstod ju jesus och alltihop, så då ska vi vara glada igen!
morgondags-kväll ska tillbringas i glada vänners lag hemma hos svärmor och svärfar.
god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tack för den mycket fina kommentaren på Sabinas blogg idag! Mina ögon tårades. Glad påsk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0