mitt nya godis...

nu jävlans i havet ska det ske, något som aldrig hänt, och som jag aldrig skulle hända heller. jag ska börja äta FRUKT.
...egentligen hatar jag frukt...
 banan=slemmig konsistens.. äpple= skal fastnar mellan tänderna alternativt man kan hitta en mask i det...clementin= äckliga vita strimmor av nåt blä,....... apelsin= se clementin....... vindruvor= också konsistensäckel...osv......




ett under att jag har tre pojkar som alla älskar frukt och grönsaker, dom hivar i sig äpplen päron babaner haha jag menar bananer. fast babaner låter ju så ohyggligt mycket roligare...
skit i det nu. vi pratar ju om frukt. som är mitt GODIS.

jag har faktiskt varit ute och gått nu, i en timma nästan. power-walkade. och när jag kom hem tog jag just det fina äpplet som är på bilden!.
utan att skala det. utan att skära upp i skivor först eller nåt. och det var GOTT tro det eller ej! surt gott äpple.
så nu kan jag äta päpplen. men va fan äpplen. fast även päppel låter mer kul...

jag har alltid förespråkat att man ska prata mer som barn, jag älskar att lyssna på min tre o ett halvt åring när han uttalar ord, ex...hyssna istället för lyssna, olevolen istället för overallen...och sen tycker jag om sättet som dom pratar på..."världens bästaste mamma" får jag höra att jag är så fort jag gör något snällt typ plockar fram en glass ur frysen eller hjälper han på toaletten eller hjälper honom med skorna.
....och när han inte får glass eller skor blir jag så klart världens dummaste mamma. inget mellanting där heller...

store killen vet jag körde med HEEKA HADDÅÅÅ när han menade leka i sandlådan, och när han vrålade GRÄMAMMA allt vad han orkade så gällde det att plocka fram hans plast-grävmaskin snabbt. DUTTI DUTTI var duktig.. och KRICKODILLO  var såklart krokodil....sånt man kommer ihåg.

hur som haver, nu när det gick så bra med äpplet,
funderar jag  nästan på om jag inte ska anstränga mig ytterligare och kanske försöka mig på ett päron nästa gång. Päron har jag inga problem med konsistens-mässigt, bara att smaken inte är såå god...

men eftersom jag slutat röka, och nästan aldrig dricker sprit, så är jag ju så nära målet som hälso-guru man bara kan bli..om jag bara lyckades äta lite frukt också.

nej nu är det duschen som gäller
hej svejs

Kommentarer
Postat av: Ankan

An apple each day keep the doctor away,,,frukt är nyttigt ju. Finns massor gott.. melon av olika slag,körbär, persika,morot dock ingen frukt kanske L

2009-04-21 @ 14:20:40
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0