min äppel-buske!

j
ja du kära oslo-skånska....här skulle din man nog haft att göra åtminstone ett par dagar med en såg...
detta är alltså min oerhört vackra äppelbuske som en gång va ett träd men någostans för länge sen tappat bort stammen....verkligen för jäkla vacker va????



men eftersom ingen varit o klippt i den innan, så varför göra det nu? det är hundra tals äppel på den, men inte ätbara. tror jag inte i alla fall...herregud bott i snart sex år i detta hus men vet inte ens om det går att äta äpplena.

Hur som helst, bara för det, var jag tvungen att ta en bild på mitt ANDRA favorit-träd, nämligen min älskade hägg!



snart blommar den, och är så där vackert vit skimrande! bakom trädet står mitt lilla brygghus som jag vill renovera men inte vågar, för det bor stora hemska spindlar där inne tror jag. i alla fall EN som kom fram bakom en kartong.

Fast nu kom jag på att jag tvingade gubben att spreja radar där inne, så nu kanske det är så pass spindelfritt att jag vågar mig in!

i kväll var vi på speedway, första matchen för säsongen och vi vann. Härligt. Jag är väl inte galen så mycket i att se fyra cyklar åka runt runt, men det är stämningen runt omkring, kaffe i termos, speedwaystolar, den speciella lukten, atmosfären över lag som jag gillar....

Nu hade vi med alla ungar men det kanske vi inte har nästa match....dom ska ju kissas, de ser nån käka hamburgare och vips är dom så hungriga så dom kan dö, dom är törstiga, dom fryser alternativt är för varma, dom har tråkigt och säger efter varje heat, - är det slut snart, var det sista heatet? Sen är dom godis sugna....sen går vi hem och vi säger, kom ihåg nu te nästa gång att ni inte TYCKER  det är så kul att gå på speedwayen....mmm. så blir det tisdag och genast är det tre pojkar här som ABSOLUT ska gå....

samma visa om och om igen. Lillfisen är nog den som har mest kul, han skrattar hela tiden och kollar in traktorerna...

nej nu ska den här gladmymlan dricka kvällskaffe!
natti natti

Kommentarer
Postat av: Kerstin

åhh...underbar! jag köpte äppleträd för att få äpplen, och du har massa äpplen o vet inte hur dom smakar!

jag har en rhoddis; ska knipsa et bilde när den blommar, den är ganska tjusig. (och stooor)

ha en fin onsdag, kram!

2009-04-29 @ 10:45:24
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0