krax-söndag

god morgon!

idag är det en kraxig GladMymlan här. halsen har fn lagt av, men jag ska nog få igång den igen under dan!
Förkylningen varken ville eller ville inte bryta ut, så jag har varit i mellan-landet några dagar, men nu känns det mer att halsen bara kraxar o att jag kommer slippa ifrån det värsta snor o hostet, och gå mot ljusare tider.
Igår var en bra dag annars.
Solen sken och även om dagen började med småångest och´feberkänsla, så med hjälp av lite vänners trevliga besök, och svärmors goda hemlagade pannbiffar, och lite taco-kvälls mys framför Robinson så blev dan bra till slut!

Idag SKA jag pallra mig ut till stallet, en vän till mig r.s. kusin, har varit och hämtat sig en häst, som kommer idag och hon ska ha den ute där min står, så det ska bli kul att kolla in!!
 
känner mig nog så hyfsad så jag orkar med en ridtur eller något med, så jag ska snoka fram ridkläderna.

Nu känner jag att jag MÅSTE ta tag i det här med vikten (igen!)  tror det får bli lite viktväktar-stuk, i samband med promenader/ power-walk.

Jag har ju gått upp sju kilo sen jag slutade röka nu, och nog får vara nog.

FÖRRESTEN......drack jag lite cider o annat  i Leksand och när  ens hjärnkapacitet minskar pga alkohol, så gör ma nlätt dumma saker....ser ni vart jag är på väg? jodå, jag fick för mig att RÖKA. så jag lånade en cigg av en kompis.
skulle se om det var gott ( hur fan tänker man ALLVARLIGT)
...MEEEN i all idioti, så måste jag säga det var bra gjort, för den ciggen smakade ve och förbannelse, första blosset smakade ok i hop med kaffet. men SEN...munnen fylldes av en otäck tobaks-smak- rök och jag ville spy.
sen fick jag tillbringa timmarna efter att försöka rensa bort den otäcka smaken ur munnen med hjälp av bilar och annat godis jag hittade i väska o ficka...

så där trillade poletten ner: jag är en ICKE-rökare, helt solklart. så äckligt som det var kan jag inte FATTA att jag någonsin dragit i mig den skiten, och dessutom i ÅRATAL.

så snälla rökare om ni läser detta, det är enklare än man tror att komma ur det, och när väl poletten trillar ner, inser man idiotin i att dra i sig äcklig livsfarlig rök flera gånger om dan....
nu är det frukost-dags!

kram kram

Kommentarer
Postat av: Osloskånskan

Bra gjort! God söndag!

2009-04-05 @ 10:56:36
URL: http://osloskanskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0